Powrot do strony filharmonii

Filharmonia Sudecka w Wałbrzychu prowadzi działalność statutową związaną ze współtworzeniem i upowszechnianiem kultury muzycznej. Zadanie to jest realizowane przede wszystkim poprzez organizowanie na terenie instytucji oraz poza nią:

 

  1. koncertów symfonicznych, kameralnych i recitali,
  2. konkursów i festiwali,
  3. koncertów, audycji oraz otwartych prób symfonicznych dla szkół,
  4. audycji i koncertów dla przedszkoli,
  5. dokonywanie nagrań radiowych, telewizyjnych, płytowych i audiowizualnych,
  6. reprezentowanie kultury polskiej w kraju i za granicą.

 

Kolejny Nowy Rok powitaliśmy razem z melomanami wiązanką przepięknych, znanych i lubianych melodii operowych i operetkowych, które doskonale wprowadziły nas w nastrój karnawałowych zabaw. Nie zabrakło także rytmów najbardziej popularnych tańców - czardasza i walca, przy których przypominają się wspaniałe bale karnawałowe.

 

W kolejnym koncercie styczniowym obok klasycznych form koncertu i uwertury koncertowej zabrzmiała suita z muzyki do dramatu M. Lermontowa "Maskarada", którą skomponował A. Chaczaturian. Tym samym pozostaliśmy nieco w karnawałowych rytmach, gdyż najbardziej znany fragment tego dzieła to walc.

 

Koncert Życzeń Melomanów to jedyny koncert w roku, do którego program wybierają sami słuchacze, i który zawsze cieszy się wielkizainteresowaniem. Tym razem postanowiliśmy zawęzić nieco możliwość wyboru i zaproponowaliśmy motyw przewodni, którym była "Przyroda w muzyce". Słuchacze wybrali bardzo interesujące utwory mieszczące się w tym temacie poszerzone nawet o motywy ze świata nadprzyrodzonego.

 

W lutym, po dłuższym czasie powróciliśmy do cyklu koncertów "Wałbrzyscy Soliści". Z okazji przypadającej na koniec stycznia rocznicy urodzin największego kompozytora wszech czasów - W. A. Mozarta, soliści Filharmonii Sudeckiej wykonali dwa koncertowe dzieła tego twórcy, nieczęsto goszczące na estradach koncertowych.

14 lutego to przyjęte w Polsce popularne "Walentynki" - z tej okazji zaprosiliśmy do udziału w koncercie poświęconym miłości znaną polską piosenkarkę Ewę Urygę - należącą do elity polskich wokalistek - śpiewającą jazz, soul, gospel oraz Briana Fentressa - nazywanego ambasadorem muzyki gospel w Polsce.

 

"When I fall in Love"  - tak zatytułowany był koncert, podczas którego w znakomitych standardach z klasyki muzyki rozrywkowej zabrzmiały fantastyczne głosy damsko-męskie. Niezwykły sposób nawiązania kontaktu z publicznością przez Ewę Urygę spowodował,  że słuchacze długo dopominali się bisów.

 

Ostatni lutowy koncert zawierał obok słynnych dzieł klasycznych, dwa mniej znane utwory : Koncert na dwa flety i orkiestrę  kompozytora epoki klasycyzmu -  D. Cimarosy  i współczesny koncert na flety  J. Bieleckiego. To zderzenie współczesności z klasyką dało słuchaczom możliwość ocenienia walorów tego najstarszego instrumentu dętego w wykonaniu wspaniałych solistów - Agaty i Łukasza Długoszów.

 

W marcu znów przyszedł czas na kolejny, cykliczny koncert - tym razem z okazji Dnia Kobiet. Co prawda w historii muzyki niewiele było kompozytorek, ale kobiety zawsze były natchnieniem wielkich twórców i to o nich i dla nich powstało mnóstwo wspaniałych dzieł. Nieco starsi melomani pamiętają słynne hasło z poprzedniej epoki "Kwiatek dla Ewy", które zawsze pojawiało się z Dniu Kobiet. Było to delikatne przypomnienie, żeby obdarować kwiatkiem wszystkie panie. Filharmonia Sudecka podarowała wszystkim "Ewom" muzyczny bukiet złożony z popularnych arii i duetów przystrojonych znanymi motywami z "Carmen" G. Bizeta.

 

Gitara coraz częściej prezentuje się jako  instrument solowy na koncertach muzyki popularnej, rozrywkowej i poważnej. Dzięki temu  zdobywa sobie coraz liczniejsze grono miłośników. Program, jaki zaproponowaliśmy słuchaczom łączył w sobie klasykę ze współczesnością. Szczególnie ciekawie zabrzmiały Koncerty  A. Vivaldiego, które  w oryginale zostały napisane na inne instrumenty strunowe - mandolinę i lutnię, a które współcześnie wykonywane są na gitarze.

 

Ponadto orkiestra smyczkowa wykonała po raz pierwszy utwór młodej, wrocławskiej kompozytorki - Marleny Mruz. Utwór bardzo udany i dobrze się stało, że mogliśmy go zaprezentować wałbrzyskiej publiczności. Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz będziemy mogli wykonać nowe kompozycje pani Mruz i wróżymy jej karierę artystyczną.

 

W związku z zakupem nowego fortepianu koncertowego marki Steinway w sezonie 2013/2014 zaplanowane zostały recitale fortepianowe i koncerty kameralne w wykonaniu młodych, polskich solistów.

 

Program recitalu fortepianowego, który odbył się 28 marca zawierał  utwory, które wpisały się na stałe do repertuaru większości koncertujących pianistów. Mieliśmy okazję wysłuchać ich w interpretacji wybitnego, młodego pianisty - Piotra Szychowskiego, który reprezentował Polskę na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina  w Warszawie oraz w Leeds International Piano Competition. Jest też laureatem wielu prestiżowych nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych, a jego gra bardzo podobała się zebranej publiczności.

 

23 marca orkiestra Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu została zaproszona do Centrum Kultury "Muza" w Lubinie na koncert muzyki popularnej z udziałem Zbigniewa Wodeckiego. Publiczność niezwykle sympatycznie przyjęła muzyków, a przebojowe piosenki Z. Wodeckiego spotkały się z wielkim entuzjazmem.

 

Ostatni marcowy koncert odbył się wyjątkowo w sobotę, a główną bohaterką tego wieczoru była bardzo znana i lubiana polska piosenkarka - Alicja Majewska, której towarzyszył przy fortepianie Włodzimierz Korcz. Podczas  koncertu Alicja Majewska zaprezentowała szereg swoich największych przebojów, a każdy z nich był entuzjastycznie przyjmowany przez słuchaczy. Koncert nosił tytuł „Piosenki, z których się żyje" – tak jak nowy, dwupłytowy album artystki, na którym znalazło się 40 dobrze znanych i lubianych piosenek, z których większość skomponował Włodzimierz Korcz.

 

Drugi kwartał 2014r. rozpoczął się niezwykle zróżnicowanym repertuarem. Cztery koncerty kwietniowe objęły prawie wszystkie gatunki muzyczne - od form symfonicznych, poprzez słowno - muzyczne i kameralne aż do rozrywkowych. Powitaliśmy wiosnę romantycznym repertuarem w wykonaniu orkiestry i wybitnego polskiego pianisty młodego pokolenia - Huberta Salwarowskiego, który zagrał III Koncert fortepianowy c - moll L. van Beethovena. Dzieło co prawda tkwiące w dobie klasycyzmu, ale uznane już za zwiastun następnej epoki. Przy okazji Świąt Wielkanocnych Filharmonia zaproponowała słuchaczom dwa dzieła J. Haydna - Oratorium "Siedem słów Chrystusa na krzyżu", które oprócz tekstu mówionego przez aktora wzbogacone było pokazem obrazów ilustrujących ten tekst. Drugim utworem tego wieczoru była Symfonia "La Passione", która wspaniale wpisała się w ogólny charakter tego koncertu.

 

W kwietniu  z cyklu koncertów "Wałbrzyscy Soliści", tym razem  w repertuarze recitalowym  zaprezentowała się publiczności flecistka - Ildiko Juhasz - na co dzień prowadząca grupę fletów w orkiestrze Filharmonii Sudeckiej. Ostatni kwietniowy program skierowany był do tych słuchaczy, którzy nie preferują muzyki klasycznej, albo oprócz takiej muzyki lubią też programy kabaretowe.     Na estradzie Filharmonii Sudeckiej wystąpił znany polski artysta kabaretowy Artur Andrus. Recital zatytułowany "Myśliwiecka" jest jednocześnie nazwą ulicy w Warszawie, przy której znajduje się radiowa „Trójka” i tytułem płyty, na której Artur Andrus śpiewa swoje piosenki. Głównie kabaretowe, pisane do programów telewizyjnych i na potrzeby występów estradowych. W koncercie  znalazły się nie tylko utwory z płyty, ale również anegdoty, komentarze i wiersze napisane ze swoistą finezją i szczyptą pobłażliwej ironii - oczywiście jak najpiękniejszą polszczyzną.

 

Podobnie, jak w kwietniu również maj w Filharmonii Sudeckiej był niezwykle bogaty repertuarowo i artystycznie. Rozpoczęliśmy koncertem kameralnym kwartetu waltorniowego "Mazo Horn Quartet". Ideą powstania kwartetu było połączenie pasji gry na waltorni i muzykowania  kameralnego. Muzycy wykonali utwory J. S. Bacha, W. A. Mozarta, G. Rossiniego, R. Schumanna i innych kompozytorów. Doskonała gra, a także ciekawe, pełne humoru prowadzenie koncertu pokazało różnorodne możliwości  instrumentu oraz przyczyniło się do jego popularyzacji. Drugi koncert majowy znów był pod hasłem "Wałbrzyscy Soliści", a zaprezentowało swoje umiejętności dwoje koncertmistrzów - Anna Osowska ( skrzypce) i Wojciech Kud ( wiolonczela). W programie tego koncertu znalazły się zarówno popularne, jak i  zupełnie nieznane kompozycje. Po raz pierwszy w Polsce zostały  wykonane dwa utwory meksykańskiego kompozytora José Rolóna, dzięki współpracy z dyrygentem Michaelem Meissnerem, który poprowadził orkiestrę.  Podobnie, jak w latach ubiegłych i tym razem Filharmonia Sudecka została zaproszona do współpracy w organizacji 49. Międzynarodowego Festiwalu Henryka Wieniawskiego w Szczawnie - Zdroju. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej otworzyła Festiwal  Koncertem Inauguracyjnym, na którym obok wspaniałych kompozycji H. Wieniawskiego i M. Rimskiego - Korsakowa usłyszeliśmy rzadko wykonywany utwór  naszego współczesnego kompozytora - K. Pendereckiego "Trzy utwory w dawnym stylu". Festiwalowa publiczność owacjami na stojąco nagrodziła solistę - Josefa Špačka i pozostałych wykonawców. Dwa sztandarowe utwory symfoniczne epoki romantyzmu wypełniły ostatni majowy koncert. Niezwykle popularny i jeden z najtrudniejszych - Koncert  fortepianowy b - moll P. Czajkowskiego jest perełką w repertuarze każdego koncertującego pianisty i niesie w sobie ogromny ładunek emocjonalny poparty wirtuozowską techniką gry. Natomiast historia ostatniej, dziewiątej symfonii Dvořáka wiąże się z  pobytem kompozytora w Nowym Jorku. Została ukończona w maju 1893 roku,    a zawiera w sobie wrażenia twórcy z zetknięcia się z kulturą Ameryki Północnej, co oddają poniekąd wyraziste melodycznie tematy. Wiersz Henry’ego Wadswortha Longfellowa "Pieśń Hiawathy" odwołuje się do romantycznego kolorytu. IX Symfonia, jak przewidywał jeden z amerykańskich krytyków, „zostanie przez publiczność uwielbiona i będzie grana na całym świecie”. Przepowiednia szybko się sprawdziła.

 

Sezon koncertowy 2013/2014 Filharmonia Sudecka zakończyła wspaniałym koncertem symfonicznym, na który złożyły się dwa monumentalne dzieła wielkiego romantyka Johannesa Brahmsa. Kompozytor  uważał, iż jako twórca urodził się za późno. Tym sformułowaniem dawał wyraz swemu przywiązaniu do tradycji, które wyrażało się w kontynuowaniu barokowych i klasycznych form oraz wzorców, uważanych w romantyzmie powszechnie za przebrzmiałe. Tym samym przeciwstawił się programowości w muzyce, pisząc muzykę absolutną. Koncerty instrumentalne Brahmsa mają charakter symfoniczny, gdyż następuje w nich rozbudowa partii orkiestrowej, która zyskuje niemal przewagę nad instrumentem solowym. Koncert B-dur oprócz symfonicznego charakteru jest także rozbudowany do 4 części. Utwór ten wymaga od pianisty nie tylko mistrzowskiej ręki, lecz także subtelnej muzykalności i troski przede wszystkim o dzieło, a nie o błyskotliwy popis. Tym wszystkim wymogom sprostał polski pianista, mieszkający na stałe w USA - Adam Wodnicki.

 

Aby nie rozstawać się z publicznością na wakacje w tak poważnym nastroju zorganizowaliśmy jeszcze dwa koncerty o zupełnie innym charakterze. Niezwykłą ucztę muzyczną na najwyższym artystycznym poziomie, gwarantującą niezapomniane wrażenia oraz wyszukaną muzyczną zabawę i rozrywkę zagwarantowali słuchaczom artyści koncertu  "Słynne duety operowe i operetkowe".  Zachwycający, pełen ekspresji śpiew wokalistów przeniósł melomanów w świat opery i operetki, arystokratycznych salonów i miłosnych intryg.  Ostatecznym pożegnaniem z Filharmonią na okres wakacji był recital Edyty Geppert,  znakomita okazja do spotkania z Jej niezwykłym kunsztem interpretatorskim i z tak rzadką już dziś umiejętnością budowania ostro skontrastowanych nastrojów: piosenki liryczne zderzone z dramatycznymi, a dramatyczne z zabawnymi, tzw. kabaretowymi, reprezentowanymi przez teksty klasyka gatunku – Mariana Hemara. Słuchacze mieli niezwykłą okazję przeżycia emocji, jakich mogą dostarczyć publiczności tylko nieliczni, obdarzeni prawdziwą  charyzmą artyści.

 

Trzeci kwartał w Filharmonii Sudeckiej jest zawsze najkrótszy ze względu na okres urlopowy, który przypada w lipcu. Natomiast sierpień jest tradycyjnie poświęcony muzyce wokalno - instrumentalnej. Turniej Tenorów Polskich ma w Wałbrzychu już wieloletnią tradycję i wiąże się nierozerwalnie z Letnią Serenadą.W tym roku postanowiliśmy wrócić do formuły turnieju, ale tylko jako rywalizacji artystycznej na scenie bez wybierania najlepszego głosu. Dlatego zaprosiliśmy trzech najwybitniejszych tenorów polskich scen operowych, którzy zaprezentowali zebranej publiczności wspaniałe dzieła wokalne.

 

Wśród wykonywanych utworów znalazły się  zarówno przeboje muzyki filmowej, jak i fragmenty oper i operetek. Zróżnicowany repertuar był odpowiedni zwłaszcza dla tych słuchaczy, którzy dopiero poznawali piękno muzyki poważnej, ale także dla tych wszystkich, którzy są miłośnikami głosów Trzech Polskich Tenorów. W okresie letnim, kiedy większość instytucji kultury zamyka swoje podwoje taki koncert był niezwykle atrakcyjną ofertą skierowaną nie tylko do mieszkańców Wałbrzycha i okolic, ale także kuracjuszy pobliskich uzdrowisk i turystów zwiedzających piękną Ziemię Dolnośląską. Wykonawcami koncertu byli czołowi polscy śpiewacy: Adam Zdunikowski, Tadeusz Szlenkier i Dariusz Stachura. Wszyscy trzej występują na deskach teatrów operowych w Polsce i na świecie. Koncert zgromadził na Wałbrzyskim Rynku ponad tysięczną publiczność, która bardzo żywiołowo reagowała na grane i śpiewane utwory. Tenorzy mieli doskonały kontakt ze słuchaczami zabawiając ich także anegdotami z życia gwiazd. Po koncercie zebraliśmy wiele pochwał i próśb o następny taki projekt.

 

Kolejną atrakcją sierpnia były dwa koncerty w ramach III Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. A. Hiolskiego w Kudowie Zdroju. Myślą przewodnią twórców Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju była i jest promocja młodych artystów oraz propagowanie muzyki wokalnej, również Stanisława Moniuszki. Patronem Konkursu został Andrzej Hiolski, wybitny polski baryton, legenda i znakomitość powojennych dziejów narodowej sceny operowej.W konkursie rywalizowali ze sobą studenci i absolwenci wyższych uczelni muzycznych oraz absolwenci klas wokalnych szkół muzycznych II st, będący laureatami konkursów wokalnych z Polski i Europy. W Jury III Konkursu zasiedli wybitni wokaliści: Stefania Toczyska (Wieden) - przewodnicząca, Izabela Kłosińska (Warszawa), Michaił Agin (Moskwa), Jan Ballarin (Katowice), Jacek Gawroński (Wrocław), Piotr Łykowski (Wrocław), Janusz Monarcha (Wiedeń) . Kierownictwo artystyczne od początku istnienia konkursu sprawuje prof. Piotr Łykowski - Prodziekan Wydziału Wokalnego wrocławskiej Akademii Muzycznej. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu pod dyrekcją Jerzego Koska  towarzyszyła finalistom III etapu Konkursu oraz laureatom na Koncercie Finałowym w Kudowie Zdroju 22 i 24 sierpnia 2014r.

 

Wokalny sierpień zakończył się "Pojedynkiem na soprany" w Hali Spacerowej Szczawna - Zdroju. Znany i lubiany repertuar, wyjątkowe żeńskie głosy, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej oraz wspaniałe otoczenie Szczawna - Zdroju złożyły się na atrakcyjną dla wszystkich propozycję na ostatni sierpniowy weekend. Koncert został niezwykle ciepło przyjęty przez licznie zgromadzoną publiczność, która długo domagała się bisów.

 

Nowy sezon artystyczny 2014/2015 rozpoczęliśmy z wielkim rozmachem - wszystkie koncerty wrześniowe spotkały się z ogromnym zainteresowaniem ze strony publiczności. Koncert Inauguracyjny z programem romantycznym był jednocześnie nagrodą Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu ufundowaną dla laureata IX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy. W ramach tej nagrody z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Sudeckiej zagrał Japończyk Daiki Kato ( laureat III nagrody). Koncert gościnnie poprowadził jeden z najlepszych polskich dyrygentów - Tadeusz Strugała.

 

Na drugim koncercie symfonicznym we wrześniu wystąpili młodzi soliści: trębacze - Paweł Tuliński na codzień grający w orkiestrze Filharmonii Sudeckiej oraz Ostap Popovych, muzyk Filharmonii w Poznaniu, a także młody, niezwykle uzdolniony perkusista z Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Wałbrzychu - Mateusz Bednarczyk. Koncert poprowadził również młody dyrygent rozpoczynający karierę zawodową - Krzysztof Kozakiewicz.

Koncert kameralny, który odbył się we wrześniu również spotkał się w dużym zainteresowaniem ze strony słuchaczy, którzy mieli okazję usłyszeć różne konfiguracje pięciosobowego zespołu "Wratislavia Ensemble". Wykonane zostały utwory  na duet skrzypcowy, trio fortepianowe i kwintet fortepianowy. Ten ostatni wykonał bardzo rzadko grane dzieło - Kwintet fortepianowy Beli Bartoka. Koncert ten jeszcze raz pokazał, że jest ogromne zapotrzebowanie także na muzykę kameralną i dlatego postaramy się, aby nie zabrakło jej w sezonie, który właśnie rozpoczęliśmy.

 

Ostatni kwartał 2014 roku wypełniony był stałymi pozycjami programowymi, które cyklicznie pojawiają się  w tym okresie. Październik wypełniły Dni Muzyki Filmowej, podczas których publiczność wysłuchała trzy różne programy z muzyką filmową. Jednym z koncertów tego cyklu był projekt autorski  Krzysztofa Dobosiewicza pod tytułem „VIDEO GAMES – SUPERHEROES” czyli SUPER BOHATEROWIE GIER KOMPUTEROWYCH z muzyką z największych hitów filmowych dla młodzieży, m.in. Batman, Superman, Spiderman, Ironman, Transformers, Avengers, Capitan America, Hulk oraz gier komputerowych, m.in. Angry Birds, Super Mario Bros, Halo / Civilization IV /Bounty Hunter / Kingdom Hearts/ Final Fantasy VII / Exile,Toy Story, LEGO Batman, LEGO Indiana Jones czy  LEGO Harry Potter . Młodzi słuchacze mogli zapoznać się z historią gier komputerowych oraz przypomnieć sobie te filmy i gry, które dobrze znają. Było to niezwykłe przeżycie nie tylko dla młodych, ale także trochę starszych słuchaczy.

 

Koncerty listopadowe zdominowane zostały przez program pod tytułem "Najpiękniejsze chóry z Mszy żałobnych". Tym razem nie wykonaliśmy jednego Requiem, ale przypomnieliśmy melomanom najsłynniejsze fragmenty chóralne z różnych Mszy kompozytorów barokowych, klasycznych, romantycznych.

 

Bardzo ciekawym projektem okazał się koncert, na którym został wykonany Koncert na altówkę i orkiestrę Beli Bartoka, dzieło bardzo rzadko grane ze względu na stopień trudności. W Wałbrzychu koncert ten wykonała niezwykle uzdolniona altowiolistka Danusha Waskiewicz, która wybrała wersję utworu po raz pierwszy wykonaną w Polsce. Mieliśmy więc swoje prawykonanie!

 

W grudniu wykonaliśmy także tradycyjnie Koncert Mikołajkowy dla dzieci prezentując bajkę E.T.A Hoffmana "Dziadek do orzechów" ilustrowaną muzyką P. Czajkowskiego. Na Wieczorze Kolęd w tym roku zabrzmiały opracowania polskich kolęd w aranżacji Krzysztofa Herdzina na zespół jazzowy i orkiestrę. Solistami koncertu było dwoje młodych wokalistów - Anna Serafińska i Jacek Kotlarski.

 

Ostatnim koncertem w 2014 roku było wielkie widowisko operetkowe "Zemsta nietoperza"    J. Straussa w pełnej wersji scenicznej. Brak profesjonalnej sceny teatru operowego nie był przeszkodą w wystawieniu trzech pełnych aktów tego dzieła określanego przez krytykę i słuchaczy mianem najlepszej operetki w historii tego gatunku. Chcąc przedstawić słuchaczom jak najwierniejszą wersję operetki wystawiliśmy ja w Hali Widowiskowej Aqua Zdroju w Wałbrzychu. W widowisku udział wzięło ponad 100 wykonawców, w tym Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Chór Lubelska Lutnia, tancerze Zespołu Pieśni i Tańca Wałbrzych oraz Szkoły Tańca Cordex oraz soliści polskich scen operowych. Reżyserem widowiska był Tomasz Janczak, a całość poprowadził Jerzy Kosek. Prawie dwutysięczna publiczność bardzo żywo reagowała na specyficzny humor i wspaniałe arie i sceny zespołowe. Władze miasta zapowiedziały, że zrobią wszystko, aby takie przedstawienia stały się nowym zwyczajem koncertów sylwetrowych w Wałbrzychu.W ten sposób zmęczeni, ale szczęśliwi pożegnaliśmy 2014rok.

 

Z bogatego i zróżnicowanego repertuaru Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu jasno wynika, że instytucja dba o swoich słuchaczy, proponując im różnorodny program pod względem form, gatunków i obsady wykonawczej. Jest to działalność, którą melomani bardzo wysoko sobie cenią, a swoje uznanie popierają nie tylko wysoką frekwencją na koncertach, ale także przekazując wyrazy uznania w bezpośrednich kontaktach z pracownikami biura koncertowego. Mimo konieczności zrezygnowania z niektórych programów symfonicznych, staraliśmy się zastąpić je innymi formami (recitale, koncerty kameralne), aby słuchacze byli w pełni usatysfakcjonowani. Jestem przekonana, że nam się to udało i możemy zaliczyć rok koncertowy 2014 za udany, a założone cele za zrealizowane.

 

Krystyna Swoboda 

  program_regionalny__1.jpg logo_ds.png ue_flag.png  

 

 

projekt pn. "Modernizacja obiektów Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu"

nr umowy o dofinansowanie: RPDS.04.03.01-02-0035/16

oś priorytetowa 4 - środowisko i zasoby, działanie 4.3 - dziedzictwo kulturowe, poddzialanie 4.3.1 - dziedzictwo kulturowe / konkurs horyzontalny

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO                  W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2014-2020

 

instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.