ico_bip.png   images_1.jpg imgres_1_1.jpg

Filharmonia Sudecka poleca programy kameralne wykonywane przez nasze zespoły. Mogą one uprzyjemnić wszelkiego rodzaju wieczory kameralne, spotkania biznesowe, sympozja, zjazdy, uroczystości okolicznościowe. Zespoły działają pod egidą Filharmonii Sudeckiej, co gwarantuje ich wysoki poziom artystyczny.



SUDECKI KWARTET SMYCZKOWY

zwiń

Sudecki Kwartet Smyczkowy powstał z inicjatywy muzyków Filharmonii Sudeckiej , których oprócz wykonywania muzyki symfonicznej połączyła pasja do kameralistyki. Poza wielkimi dziełami należącymi do kanonu muzyki klasycznej kwartet wykonuje także muzykę rozrywkową.

Zespołowi przyświeca idea rozpropagowania nieznanych dzieł kompozytorów polskich.

Występ kwartetu smyczkowego podkreśla rangę każdego wydarzenia i dodaje mu uroczystego charakteru.


 Mateusz Marutpierwsze skrzypce

Grzegorz Kuzioła - drugie skrzypce

Zofia Kowalczyk - altówka

Bożena Kotwińska - wiolonczela


01.jpg


Bożena Kotwińska - wiolonczela

Urodzona w Szczecinie, gdzie w 1996 r. ukończyła Zespół Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w klasie mgr Stanisława Sadłowskiego. W 2001 r uzyskała dyplom magistra sztuki studiując w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Brała kilkakrotnie udział w Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, gdzie pracowała pod kierunkiem wielu wybitnych pedagogów m.in. Clausa Reichardta , Andrzeja Orkisza i Stanisława Firleja. Obecnie pracuje w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, na stanowisku muzyka solisty. Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi m.in. Wrocławską Orkiestrą Kameralną Leopoldinum, Operą Wrocławską, Teatrem Muzycznym Capitol. Jest również członkiem The Filmharmony Orchestra (Wrocław) gdzie pełni funkcję koncertmistrza grupy wiolonczel. Jest współzałożycielką zespołu kameralnego Wratislavia Ensemble. Dokonała wielu nagrań dla radia (m.in. z Wrocławską Orkiestrą Kameralną Leopoldinum - transmisja koncertu z Sali Wrocławskiego Radia w pr. II PR ) i telewizji (m.in koncert na zakończenie festiwalu w Teatrze Zdrojowym w Szczawnie-Zdroju , koncert poświęcony pamięci Ireny Jarockiej, koncert z okazji dnia papieskiego z udziałem gwiazd polskiej sceny ). Od kilku lat współpracuje z Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu. Biorąc udział w sztukach teatralnych ,wykonuje muzykę będącą częścią przedstawienia. Na stałe współpracuje z Wrocławskim kompozytorem Marcinem MIRO Mirowskim, dokonując nagrań muzyki teatralnej a także muzyki do reklam radiowych i telewizyjnych.


10.jpg



Zofia Kowalczyk - altówka

Ur. w 1990r. we Wrocławiu. Ukończyła Zespół Szkół muzycznych w Legnicy w klasie altówki mgr Renaty Piskórz. Absolwentka klasy altówki na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (tytuł magistra w 2014r. – profil kameralno-orkiestrowy), aktualnie studiuje na profilu wirtuozowskim studiów magisterskich na tej samej uczelni. Występowała w wielu młodzieżowych orkiestrach (m. in. Międzynarodowa Młodzieżowa Orkiestra Symfoniczna i Kameralna EUROPERA w latach 2005-2013, orkiestra muzyki współczesnej Sound Factory Orchestra, Wrocławska Orkiestra Młodzieżowa, Polsko-Niemiecka Młoda Filharmonia Dolny Śląsk, Młodzieżowa Orkiestra Festiwalu Wratislavia Cantans, Duńska Młodzieżowa Orkiestra Narodowa DUEN, Mannheimer Philharmoniker, I Culture Orchestra) oraz zespołach kameralnych.


Podczas studiów uczestniczyła w wielu mistrzowskich kursach solowych i zespołowych.


Absolwentka pierwszej edycji Akademii Orkiestrowej NFM.


Od grudnia 2015r. pracuje w orkiestrze symfonicznej Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, od grudnia 2016 jako prowadząca sekcję altówek.



13.jpg



Grzegorz Kuzioła - drugie skrzypce

Ur. w 1975 w Bydgoszczy. W Filharmonii Sudeckiej od września 1995 jako muzyk orkiestrowy - skrzypek, od września 2008 prowadzący grupę drugich skrzypiec. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu. Dyplom ukończenia Liceum Muzycznego w Wałbrzychu w klasie skrzypiec  mgr. Magdaleny Madeły. Studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. 

 

Jako muzyk orkiestrowy występował pod batutą wielkich sław polskiej dyrygentury takich jak:  J. Maksymiuk, T. Strugała, M. Pijarowski, T. Wojciechowski. Współpracuje na co dzień z wieloma polskimi orkiestrami: Filharmonia Dolnośląska, Legnicka Orkiestra Kameralna, Opera Polska.

 

Współzałożyciel Sudeckiego Kwartetu Smyczkowego.

 

11.jpg

 

 

Mateusz Marut - pierwsze skrzypce

Ur. w 1992 roku we Wrocławiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipinskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec prof. Krzysztofa Bruczkowskiego. Swoje umiejetnosci doskonalił na wielu warsztatach i kursach mistrzowskich, które prowadzili m.in. prof. Zbigniew Szufłat, prof. Tadeusz Gadzina, prof. Krzysztof Jakowicz, prof. Wiesław Kwaśny oraz prof. Konstanty Andrzej Kulka. Występował jako solista i kameralistapodczas wielu festiwali oraz koncertów m.in. z Brahms Symphony Orchestra oraz Amati Ensamble MAznchen. Podczas I Miedzynarodowego Festiwalu im. Johannesa Brahmsa we Wrocławiu dokonał prawykonania utworu na skrzypce i orkiestre kompozytora Jana Poganego (2014). W następnych latach zagrał kilka recitali m.in. podczas II Międzynarodowego Festiwalu im. Johannesa Brahmsa we Wrocławiu w Sali Oratorium Marianum (2015) oraz podczas 51. Miedzynarodowego Festiwalu Henryka Wieniawskiego w Szczawnie-Zdroju w Teatrze Zdrojowym (czerwiec 2016).

 

Uczestnik i laureat wielu konkursów skrzypcowych o randze krajowej i miedzynarodowej, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu im. Zdzisława Jahnkego w Poznaniu, Miedzynarodowego Konkursu "Młody Paganini" w Legnicy, finalista II Miedzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Heinricha Wilhelma Ernsta i Karola Szymanowskiego we Wrocławiu. Zdobywca III nagrody na XII Concorso Internazionale Di Esecuzione Musicale "Premio Citta di Padova" we Włoszech (2014) oraz II nagrody w XIII Concorso Internazionale per Giovani Musicisti Luigi Zanuccoli w Sogliano al Rubicone we Włoszech (2015). Wielokrotny stypendysta Prezydenta Miasta Wrocławia za wybitne osiagniecia artystyczne. Jest laureatem Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Młoda Polska".


04.jpg



CAMERATA SUDECKA

zwiń

 

Pomysł wspólnego muzykowania w zaprzyjaźnionym gronie muzyków orkiestry symfonicznej Filharmonii Sudeckiej poza oficjalnym programem koncertów repertuarowych zrodził się samoistnie (czy to możliwe?). Koncertom kameralnym, które wielu z naszych muzyków gra na całym świecie (tak, to możliwe!) dobrze służy ogrywanie repertuaru przed publicznością. Uznaliśmy, że do takich artystycznych prób warto otworzyć sobie dostępną przestrzeń koncertową, na którą sami będziemy się zapraszać. Do tych wspólnych muzycznych poszukiwań zapraszamy także publiczność. Radość dzielenia się muzyką, wzajemne inspirowanie się, rozwijanie swoich możliwości, prawdziwe artystyczne zaangażowanie jest formułą Cameraty Sudeckiej otwartą dla wszystkich zainteresowanych, zarówno muzyków jak i słuchaczy. Muzykom proponujemy samodzielne podjęcie artystycznych wyzwań i włączenie się w projekty już realizowane. Słuchaczom oferujemy nowe doświadczenia muzyczne oraz bliski kontakt z muzykami, który zapewnia niestandardowa organizacja koncertu.

 

Camerata Sudecka nie jest pomysłem całkowicie oryginalnym. Inspiracji szukamy w XVI wieku w czasach Cameraty florenckiej. Grupa włoskich kompozytorów, poetów i teoretyków muzyki powołana przez włoskiego humanistę, hrabiego Giovanniego de’Bardiego spotykała się, aby zgłębiać kulturę antyczną. To co udało się przywrócić z kultury greckiej w epoce renesansu dotyczyło głównie mitologii, rzeźby i architektury. Zabytki muzyki antycznej nie zachowały się prawie w ogóle, a istniejących nie potrafiono rozszyfrować. Członkowie Cameraty florenckiej informacje o muzyce antycznej czerpali z traktatów filozoficznych Platona, Arystotelesa. W dziele „Dialogo della musica antica e della moderna” (1581) Vincenzo Galilei sformułował swoisty manifest artystyczny grupy. W myśl założeń wywiedzionych od Platona tylko muzyka podporządkowana słowu jest w stanie oddziaływać znacząco na słuchaczy, tylko taka muzyka jest w stanie odwzorowywać jak najdokładniej określone uczucia. Ta koncepcja stała się podstawą dla „dramma per musica” i monodii akompaniowanej, tj. deklamacyjnego śpiewu z towarzyszeniem instrumentu. W treści drammi przywoływano motywy mitologiczne, chór jak w dramacie greckim komentował wydarzenia dziejące się na scenie. Partie instrumentalne podkreślały znaczenie i charakter sytuacji. Pierwszym zachowanym w całości dziełem powstałym z inspiracji ideami Cameraty florenckiej była „Euridice” (1600). Tworzył się teatr muzyczny, zalążki opery. 

 

W koncertach Cameraty sudeckiej szukamy szczególnego oddziaływania na słuchaczy, które jak ufamy przynależne jest wyłącznie muzyce. Muzyka, jak podkreślali członkowie Cameraty florenckiej: „strzeże cnoty, sprawia, że okrutnicy stają się łagodni, a małoduszni nabierają odwagi, uspokajają się wzburzeni, wzmaga się przenikliwość umysłów”. Gramy wobec tego muzykę, którą chcemy sprawić sobie i słuchaczom taką właśnie harmonię, przyjemność wysokiego rodzaju. Zapraszamy!


Camerata sudecka - promujemy filmem!


 

plakat_24.jpg   plakat_27.jpg
     

 

 

 

FUTYMA QUINTET

zwiń

Zespół powstał w 1992 roku, tworzą go absolwenci Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu od lat związani z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu, gdzie w 2012 r. odbył się uroczysty jubileusz 20 - lecia dzialalności zespołu

Trzon kwintetu stanowią bracia - Cezary –grający na oboju, pomysłodawca, założyciel formacji i autor wielu aranżacji oraz Dariusz – klarnecista. Z ich wspólnej inicjatywy zrodziła się chęć muzykowania i propagowania kultury muzycznej w szerokich kręgach w kraju i za granicą (Czechy, Niemcy, Austria, Szwajcaria...). Zespół z powodzeniem koncertuje na Dolnym Śląsku grając na zlecenie takich koncernów jak „TOYOTA” czy KGHM Polska Miedź S.A. 

Myzycy„Futyma Quintet” występują na wielu prestiżowych festiwalach: „Festiwal Księżnej Daisy”, „Festiwal im.H.Wieniawskiego”, festiwale w Genewie i Lugano a także w większości dolnośląskich zamków (Książ, Krasków, Kliczków, pałac w Jedlince) i w salach uzdrowiskowych (Szczano Zdrój, Kudowa Zdrój, Polanica Zdrój, Długopole Zdrój, Lądek Zdrój i in.) Uświetniają też zjazdy i konferencje (Dni Nauki i Techniki, czy Ogólnopolski Kongres poświęcony św. Hildegardzie w Legnicy).

Bogaty repertuar w autorskich aranżacjach daje możliwość uczestnictwa w koncertach kameralnych, a także stanowi profesjonalną  oprawę muzyczną różnego rodzaju konferencji, inauguracji, balów... Szeroki wachlarz repertuarowy pozwala na elastyczność i dobór wykonywanych utworów do charakteru występu.

Zespół z równym powodzeniem wykonuje muzykę klasyczną, jak również filmową i rozrywkową. Muzycy współpracują z wokalistami, prezentując słynne arie operowe, operetkowe a także kantaty epoki Baroku i utwory typowo rozrywkowe.

Futyma Quintet tworzą:

Cezary Futyma - obój

Dariusz Futyma - klarnet

Anna Osowska-Kud - skrzypce

Andrzej Bednarczyk - altówka

Wojciech Kud - wiolonczela

 

Futyma Quintet.jpg

MICHELANGELO ENSEMBLE

zwiń

Mamy przyjemność przedstawić Państwu "Michelangelo Ensemble"- zespół młodych instrumentalistów związanych m.in. z Filharmonią Sudecką. Prywatnie przyjaciele, zawodowo muzycy stricte klasyczni, postanowili podjąć ryzyko i zaproponować szerszej publiczności swoje oryginalne interpretacje w niecodziennym składzie i niebanalnej oprawie... 

 

Nazwa zespołu pochodzi od słynnego klubu w Buenos Aires, zwanego też Katedrą Tanga (Catedral Del Tango) – na jego scenie występowały takie znakomitości jak m.in. Astor Piazzolla, Liza Minelli czy Robert Duvall… 

 

Pomysłodawcą powstania formacji, jak również autorem wszystkich aranżacji jest Paweł Stuczyński – kontrabasista, pianista i kompozytor. 

 

Skład zespołu:

Paweł Stuczyński - fortepian/aranżacje

Anna Osowska - Kud - I skrzypce

Agnieszka Guzek - Szymańska  - II skrzypce

Magdalena Nienartowicz - altówka

Wojciech Kud - wiolonczela

Tomasz Borski - kontrabas

 

Mimo młodego wieku mamy obok akademickiego wykształcenia, bogate doświadczenie muzyczne. Jesteśmy aktywni na scenach w kraju i za granicą. Na swoim koncie mamy recitale solowe, współpracę z wieloma zespołami, orkiestrami kameralnymi, udział w międzynarodowych tournee i grę pod batutą wielu znakomitych dyrygentów w znanych światowych salach koncertowych (Filharmonia Berlińska, Monachijska, "Mechanics Hall" w Bostonie, Van Wezel Performing Arts Hall na Florydzie i wiele, wiele innych).

Jako zespół istniejemy od 2010 roku i dotychczas występowaliśmy m.in. na scenie Filharmonii Sudeckiej, w zabytkowych salach dolnośląskich zamków (Książ, Wojanów), na Festiwalu Młodej Sztuki w Bełchatowie, w ramach Polsko-Czeskich Dni Kultury, jak również w Wałbrzyskim Parku Wielokulturowym, w murach Starej Kopalni podczas Szychty Filmowej.

 

W naszym repertuarze znajdują się takie projekty jak m.in.:  

- Tango Gala, 

- Muzyka z filmów i musicali

- Muzyka Starego Wiednia

  

12_1m_1.jpg

REAKTYWACJA BAND

zwiń

Muzycy Filharmonii Sudeckiej utworzyli zespół grający muzykę popularną. Aranżacje, sekcja dęta oraz wokalistka zespołu i repertuar składają się na ciekawą propozycję muzyczną. Najbliższy koncert zespołu Reaktywacja Band już 5 czerwca 2014 o godzinie 19 w Teatrze Zdrojowym w Szczawnie Zdroju.

 

reaktywacja_band_plansza_1.jpg

 

  Skład zespołu:

 

Emilia Hamerlik

Bartosz Warkoczyński

Bartek Wawrzkowicz

Darek Piechowiak

Daniel Swoboda

Paweł Stuczyński

Bogusław Rup

Marek Długołęcki

 

https://www.facebook.com/bandreaktywacja

 

Kontakt z zespołem: 

Filharmonia Sudecka, tel. +48(74)842-32-87

info@filharmonia-sudecka.pl;

p_jonek@filharmonia-sudecka.pl

  program_regionalny__1.jpg logo_ds.png ue_flag.png  

 

 

projekt pn. "Modernizacja obiektów Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu"

nr umowy o dofinansowanie: RPDS.04.03.01-02-0035/16

oś priorytetowa 4 - środowisko i zasoby, działanie 4.3 - dziedzictwo kulturowe, poddzialanie 4.3.1 - dziedzictwo kulturowe / konkurs horyzontalny

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO                  W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2014-2020

 

instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.