miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul.Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00
04.10.2019 r.
dyrygent:Marcin "Miro" Mirowski
soliści:
Beata Kraska - sopran
Karolina Sołomin - sopran
Witold Wrona - tenor
Jan Michalak - bas/baryton
zwiń
ABONAMENT
DNI MUZYKI FILMOWEJ
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
Polskie piosenki czarnobiałego ekranu
m. in. "Każdemu wolno kochać", "Miłość Ci wszystko wybaczy", "Jak dym z papierosa", "Ada to nie wypada", "Odrobina szczęścia w miłości", "Tak dziwnie mi, tak cudnie mi" i inne.
Koncert symfoniczny - Jarmołowicz
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul.Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00
11.10.2019 r.
dyrygent:Bohdan Jarmołowicz
soliści:
Patrycja, Jacek i Natasza Kotlarscy - śpiew
zwiń
DNI MUZYKI FILMOWEJ
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
Eurodisneyland – czołówki filmów Disneya ( orkiestra)
Alan Menken - Beauty On the Beast ( Patrycja, Jacek)
Lin Manuel Miranda – Pół kroku stąd ( Natasza)
John Williams - Harry Potter ( orkiestra)
Alan Menken – Po raz pierwszy widzę blask( Patrycja, Jacek)
Karel Svoboda – Pszczółka Maja ( Jacek)
Konkurs:
Justin Timberlake – Can’t Stop the Feeling (Jacek)
Henry Mancini – Różowa Pantera (orkiestra)
Dave Basset – Nie zatrzymasz mnie (Patrycja)
Robert Lopez – Mam tę moc (Patrycja)
Elton John – I’m Still Standing
Koncert symfoniczny - Żurakowski/Ksiądzyna
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul.Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00
18.10.2019 r.
dyrygent:Bartosz Żurakowski
soliści:
Magdalena Ksiądzyna - skrzypce
zwiń
ABONAMENT
DNI MUZYKI FILMOWEJ
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
PRZEBOJE SREBRNEGO EKRANU
Program:
S. Barber - Adagio (film "Pluton") W. Kilar - „Portret damy” - suita, „Trędowata”, „Tango”, „Zemsta”,
M. Lorenz - „Bandyta”, J. Williams – „Jurasic park”, „Hook”, M.Giacchino - “Star Trek” A. Silvestri – “Forest Gump” Vangelis – “Rydwany ognia”
i in.
Koncert zewnętrzny - spektakl Telewizja kłamie
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.20:00
19.10.2019 r.
soliści:
Tamara Arciuch jako Ania Lawendowska Adam Fidusiewicz jako Krzysztof Wybisz Bartek Kasprzykowski jako Maciej Dobor Bartosz Opania jako ojciec Tadeusz
zwiń
"Telewizja kłamie" to wybuchowa mieszanka teatru i kabaretu.
Na scenie pojawią się też Krzysztof Zniemiec, Tomasz Karmel i Marcin Prochop...i publiczność jako telewidz, który może wybrać jaką telewizję chce oglądać w spektaklu.
Aktorzy wcielając się w postacie znanych prezenterów telewizyjnych pokazują nie tylko co się dzieje na oczach telewidza, ale i to co się dzieje w telewizyjnym studiu po wyłączeniu kamer i zejściu z wizji. A do wyboru jest TVP, TVN, Polsat i TV Trwam. Widzowie spektaklu wreszcie będą mogą zobaczyć jak zachowują się gwiazdy znane ze szklanego ekranu gdy telewizyjny uśmiech schodzi im z twarzy. Czy zbieżność nazwisk jest przypadkowa? Ocenicie Państwo sami. Autor spektaklu, Michał Paszczyk z kabaretu Paranienormalni, gwarantuje, że popłaczecie się... ze śmiechu!!
Koncert zewnętrzny - Muzyka i słowa Stanisław Soyka
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00
21.10.2019 r.
soliści:
Stanisław Soyka gitara, piano, śpiew Marcin Lamch gitara basowa Przemek Greger gitara elektryczna Kuba Sojka perkusja, śpiew
Zbyszek Uhuru Brysiak perkusjonalia Antoni Gralak trąbka Aleksander Korecki saksofon Tomasz Jaśkiewicz (gość specjalny) gitara elektryczna
zwiń
Pierwsza tak osobista artystyczna wypowiedź Stanisława Soyki od piętnastu lat.
Stanisław Soyka muzycznie określa nowy Album jako „Folk z przymrużeniem oka”, ale – jak dodaje: „Można na nim usłyszeć późne lata 70-te, rythm & blues`a, wpływy reggae, a także po prostu – ballady”.
Ten – w pełni autorski – Album dzisiejszego Soyki jest prostolinijny, prawdziwy i szczery.
To muzyczne wyznanie bez podrasowania. Jest tu polonez, jest i tango, w którym odbywa się cała amplituda uczuć – miłość, zazdrość, ciepło, zimno, gorąco. Jest pieśń o miłości do Warszawy i o tym jaka do niej prowadziła droga - „Lubię wracać do Warszawy”, a także kompozycja szczególna: jak niewysłany list dojrzałego sześćdziesięcioletniego „chłopaka” do swych Rodziców - „Mamulu, Tatulu”.
Z kolei, w „Przyszedł czas na zmiany”, jesteśmy w miejscu, gdy własne dzieci dorastają i nabierają rozpędu. To tekst o nauce jak żyć – troszkę inaczej, choć nie mniej „jędrnie”. Warto poczuć też, jak dobrze czasem się zatrzymać, usiąść na ławeczce („Ławeczka”) stać się intensywnym obserwatorem ludzkości w jej indywidualnych przejawach. I… nie bać się ciszy („Ciszy nie unikaj”) bo: „To co słychać w ciszy, w hałasie zanika”. A także, to zaproszenie do myślenia, do słuchania, do śpiewania.
Stanisław Soyka: „Chciałem pokazać piękno świata – świata przedstawionego tak po prostu, przez dzisiejszego mnie. Zależało mi na tym, by ta muzyka mogła przytulać, dawać przestrzeń i oddech. A także – by te piosenki były dostępne dla każdego kto lubi śpiewać. A w tych tekstach, mam wrażenie, że jest normalnie; tam jestem dzisiejszy ja i – gdy będziecie Państwo jej słuchać – będzie mi miło móc tam Państwa spotkać.
I – być może – usiąść wspólnie na muzycznej „Ławeczce”.
Ławeczka-Bajeczka” to pierwszy singiel promujący album, do którego został stworzony teledysk.
Ten Album to trzy słowa: Wyjątkowy, autorski i… NARESZCIE!
Ralph Alessi - trąbka [USA]
Kuba Więcek - saksofon [PL]
Mateusz Gawęda - fortepian [PL]
Max Mucha - kontrabas [PL]
Moritz Baumgärtner - perkusja [GER]
Jest to wspólny muzyczny projekt saksofonisty Kuby Więcka oraz pianisty Mateusza Gawędy.
W trakcie jednej z podróży do Nowego Jorku Kuba miał okazję poznać jednego z najwybitniejszych amerykańskich trębaczy - Ralpha Alessiego. Wymiana paru zdań i dźwięków zaowocowała wspólną trasą koncertową oraz nagraniem płyty jesienią 2016.
Muzyka napisana specjalnie na tę okazję przez Mateusza i Kubę jest wypadkową miłości do ich własnej tradycji jak i fascynacji amerykańskim jazzem.
Muzycy zaprosili do projektu jedną z najbardziej rozchwytywanych sekcji rytmicznych w Europie - kontrabasistę Maxa Muchę oraz mieszkającego w Berlinie perkusistę Moritza Baumgärtnera.
RALPH ALESSI - wybitny amerykański trębacz, kompozytor, wydający swoje płyty dla wytwórni ECM. Dyrektor SIM: School for Improvisational Music w Nowym Jorku. Jest kreatywnym improwizatorem i instrumentalistą, od 1991 roku aktywnym uczestnikiem
nowojorskiej sceny jazzowej i awangardowej. Współpracuje m. In. Z Ravi Coltranem, Jasonem Moranem czy Fredem Herschem.
KUBA WIĘCEK - saksofonista i kompozytor. Mimo młodego wieku - jeden z najbardziej rozpoznawalnych muzyków w kraju.
Laureat m. In. Fryderyka oraz Mateusza Trójki za debiut fonograficzny zatytułowany “Another Raindrop”, który jest pierwszym debiutem w kultowej serii “Polish Jazz” od 28 lat. Absolwent Rytmisk Music Conservatorium w Kopenhadze.
Aktualnie mieszka w Warszawie, studiuje na Akademii Muzycznej w Krakowie regularnie koncertując na całym świecie.
MATEUSZ GAWĘDA - pianista, kompozytor. Współtworzy wiele awangardowych zespołów m. in. Mateusz Gawęda Trio, Cracow Jazz Collective, Pezda/Gawęda Duo, Silberman. Ma już na swoim koncie 10 wydanych płyt. Jego album Mateusz Gawęda Trio “Overnight
Tales” został wyróżniony m.in. nominacją do nagrody Fryderyki 2017. Współpracował z takimi artystami jak John Scofield, John Medeski, Billy Hart, Ralph Alessi, Maciej Obara, Albert Beger, Janusz Muniak i wieloma innymi.
Przed nami XII Międzynarodowy Festiwal Hałda Jazz Wałbrzych 2019, na który już dziś zapraszają Państwa - Fundacja Promocji Muzyki i Terapii Green oraz Filharmonia Sudecka w Wałbrzychu.
Choć sam festiwal kojarzy się z Bogatynią, to jego uniwersalna nazwa znakomicie wpisuje się w górnicze tradycje Wałbrzycha. To tutaj, za sprawą górnictwa węglowego, powstał krajobraz, którego głównymi elementami są zabudowania kopalniane i widok otaczających miasto hałd.
Pierwsza odsłona Hałdy miała miejsce 13 czerwca 2008 roku. Festiwal budował swój artystyczny dorobek na deskach Bogatyńskiego Ośrodka Kultury przez ponad dekadę.
Historia festiwalu to nie tylko jazz i muzyka. To również zaangażowanie i praca wielu wspaniałych ludzi, których pozytywna energia na zawsze kojarzyć się będzie z wyrobioną już marką festiwalu.
W czerwcu ubiegłego roku dźwięki festiwalu po raz ostatni rozbrzmiały w Bogatyni. Nie oznacza to jednak końca Hałdy Jazz. Wręcz przeciwnie, jest to nowy rozdział festiwalu – zwiastun i zapowiedź czegoś nowego, niewątpliwie innowacyjnego, być może nawet zaskakującego.
Pamiętajmy, że samo miejsce wykonania jest drugorzędne wobec procesu powstawania dzieła. Dlatego właśnie chcielibyśmy podzielić się pewnym wnioskiem. Dowodzi on ścisłej zależności pomiędzy improwizacją jazzową, a naszym festiwalem. Chodzi tu bowiem o spontaniczność, bez której sztuka improwizowana nie byłaby uosobieniem jazzu.
Słuchacze tego rodzaju muzyki dobrze wiedzą, że utwór jazzowy z natury i założenia lubi, a nawet powinien zaskakiwać. Dotychczasowi Fani Hałdy Jazz również zdążyli się zorientować, że nasz festiwal, choć nie z natury, to często bywa nieprzewidywalny i spontaniczny, z taką tylko różnicą, że nie z założenia.
W jazzie nie potrafimy przewidzieć żadnej z góry zaplanowanej interpretacji. Muzyk, improwizator, w swojej praktyce, staje wobec nieprzewidzianej sytuacji i dysponuje minimalną wiedzą o jej rozwoju, choć ma na nią ogromny wpływ. Założenie, że każda cykliczna produkcja artystyczna może być zaplanowana, z tym, że jej twórcy nie mogą przewidzieć z góry jej kolejnych odsłon, dowodzi konieczności bycia spontanicznym, elastycznym, jak również uniwersalnym. To właśnie spontaniczność jest dla nas bardzo ważnym elementem improwizacji, a dzięki temu, że świetnie potrafimy z niej skorzystać, od wielu lat wzmacniamy markę festiwalu Hałda Jazz. Tak też XII odsłona Międzynarodowego Festiwalu Hałda Jazz zadebiutuje w jednej z najbardziej prestiżowych sal Dolnego Śląska – Filharmonii Sudeckiej.
Jako Hałda Jazz chcemy poszerzać horyzonty artystyczne i nadal promować to, co w sztuce najlepsze - improwizację jazzową. Tym razem łączymy ją z twórczą siłą orkiestry symfonicznej.
W tym roku skupimy się na prezentacji dwóch międzynarodowych składów. Dwa festiwalowe koncerty zapewnią kontynuację wydarzenia o ponadregionalnym charakterze. Otworzą tym samym nowy, prestiżowy dla twórców festiwalu rozdział.
Koncert zewnętrzny - Queen Symfonicznie
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej, ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
projekt pn. "Modernizacja obiektów Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu"
nr umowy o dofinansowanie: RPDS.04.03.01-02-0035/16
oś priorytetowa 4 - środowisko i zasoby, działanie 4.3 - dziedzictwo kulturowe, poddzialanie 4.3.1 - dziedzictwo kulturowe / konkurs horyzontalny
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2014-2020
instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.