Koncert Kameralny
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej
godz.19:00 02.12.2016 r.
Tomasz Kulisiewicz | I skrzypce |
Agnieszka Guzek-Szymańska | II skrzypce |
Dorota Stanisławska | altówka |
Bożena Papała | wiolonczela |
Przemysław Witek | fortepian |
zwiń
ABONAMENTOWY |
WRATISLAVIA ENSEMBLE
G. Fauré | II Kwintet fortepianowy c-moll op. 115 |
D. Szostakowicz | Kwintet fortepianowy g-moll op. 57 |
Koncert oratoryjny
miejsce: sala koncertowa Radia Wrocław im. Jana Kaczmarka, ul. Karkonoska 10
godz.18:00 04.12.2016 r.
dyrygent: Małgorzata Sapiecha-Muzioł
Olga Ksenicz | sopran |
Joanna Dobrakowska | alt |
Marek Belko | tenor |
Bogdan Makal | bas |
zwiń
KONCERT FINAŁOWY
43 Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich,
Wrocław 1-4 grudnia 2016
AKADEMICKI CHÓR POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ w Gliwicach
kierownictwo artystyczne Tomasz Giedwiłło
AKADEMICKI CHÓR POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ
kierownictwo artystyczne Małgorzata Sapiecha-Muzioł
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
w programie:
Antonin Dvořák |
Stabat Mater op. 58 |
Recital wokalny
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej
godz.19:00 09.12.2016 r.
Agnieszka Węgrzynowska | sopran |
Joanna Wąsiak | fortepian |
zwiń
ABONAMENTOWY |
w programie:
F. Nowowiejski | Wybór pieśni koncertowych na sopran z towarzyszeniem fortepianu |
Koncert Bożonarodzeniowy
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej
godz.19:00 10.12.2016 r.
dyrygent: Kacper Birula
zwiń
NIEABONAMENTOWY |
KONCERT BOŻONARODZENIOWY DLA STOWARZYSZENIA PRZEDSIĘBIORCÓW I KUPCÓW ŚWIDNICKICH "Muzyka, którą kocham"
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
W programie ulubione tematy i motywy muzyczne Józefa Wiłkomirskiego
Koncert Bożonarodzeniowy - Wieczór kolęd
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej
godz.19:00 16.12.2016 r.
dyrygent: Bartosz Żurakowski
Agnieszka Sokolnicka | sopran |
zwiń
ABONAMENTOWY |
KONCERT SYMFONICZNY
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
CHÓR FILHARMONII SUDECKIEJ
Bogusława Bednarczyk - chórmistrz
w programie:
W. Lutosławski | 20 kolęd polskich na sopran, chór żeński i orkiestrę |
W. A. Mozart | 40. Symfonia g-moll KV 550 |
P. Czajkowski | "Dziadek do orzechów" (obszerne fragmenty) |
Koncert Sylwestrowy - SYLWESTROWA GALA OPERETKOWA 2016
miejsce: sala koncertowa w hali AQUA ZDRÓJ
godz.19:00 30.12.2016 r.
dyrygent: Bartosz Żurakowski
Iwona Hossa | sopran |
Agnieszka Rehlis | mezzosopran |
Adam Zdunikowski | tenor |
Adam Szerszeń | baryton |
Janusz Wawrowski | skrzypce |
Agnieszka Węgrzynowska (debiut) | sopran |
zwiń
ABONAMENTOWY |
SYLWESTROWA GALA OPERETKOWA 2016
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII SUDECKIEJ
Zabrzmią arie, piosenki i melodie, które podbiły świat i serca melomanów...
CARMEN, GIUDITTA, WŁOSZKA W ALGIERZE, RIGOLETTO, THAIS, WILHELM TELL, ZEMSTA NIETOPERZA, DAMA PIKOWA, WESOŁA WDÓWKA, DON CARLOS, FAUST, ROMEO I JULIA, ORFEUSZ W PIEKLE, TOSCA, melodie FRANKA SINATRY, LOUISA ARMSTRONGA, ROBERTA STOLZA, MUZYKA Z JAMESA BONDA,
a także rubaszne polki, wirowe walce wiedeńskie, temperamentne marsze i czardasze.
Szanowni Państwo
Drodzy Melomani
Miłośnicy Muzyki
Przyjaciele Filharmonii Sudeckiej
Wielkimi krokami zbliża się okres hucznych zabaw sylwestrowych i balów karnawałowych. Któż z nas nie pragnie wtedy choć na chwilę wyrwać się z codziennego mozołu prac i dać się porwać na bal lub posłuchać znakomitej, pełnej przepychu muzyki rozrywkowej XIX i XX wieku. Te wszystkie rubaszne Polki, temperamentne Marsze, te jakże piękne wirowe wiedeńskie Walce, które wyszły spod pióra Dynastii Straussów, a nade wszystko arie, pieśni z naszych ulubionych dzieł Kalmana, Lehara, Suppe, Stoltza, Rossiniego, Verdiego, Bizeta, Offenbacha. Wszystko to przyciąga i zachwyca szerokim brzmieniem orkiestry symfonicznej.
Owszem te muzyczne rarytasy możemy zwykle wysłuchać 1 stycznia podczas koncertu wiedeńczyków w telewizji. Jednak po co jechać do Wiednia lub siedzieć przed telewizorem, podczas gdy nasi Filharmonicy Sudeccy przygotowali dla Państwa moc muzycznych wrażeń i spotkanie z Państwa ulubionymi artystami światowych scen operowych. Iwona Hossa - sopran, Adam Zdunikowski - tenor, Agnieszka Rehlis - mezzosopran, Adam Szerszeń - baryton zaśpiewają nie tylko porywające arie z Państwa ukochanych oper i operetek, ale i piosenki musicalowe, które nucimy w ślad za Louisem Armstrongiem, Frankiem Sinatrą czy Dianą Ross i Adel. Nie zabraknie też muzyki filmowej... Nadto Janusz Wawrowski niezrównany wirtuoz skrzypiec porwie Państwa swoją wirtuozerią w Czardaszach. Zatańczą dla Państwa tancerze Szkoły Tańca „Cordex”.
Ponad trzy godziny świetnej zabawy przy muzyce mistrzów gatunku, gdzie ani przez chwilę nie zaznają Państwo nudy. Tak jak w tym dowcipie, kiedy to spotyka się dwóch przyjaciół i jeden mówi do drugiego z pewną nonszalancją i dumą: - Wybieram się dzisiaj z żoną do opery. - Do opery powiadasz? - odpowiada drugi. - Tak do opery! - A co to takiego opera? - dopytuje. Więc ten mu wyjaśnia. - Mój drogi brachu, opera to jest, wyobraź sobie, taki spektakl, który jak zaczyna się o godz. 19.00 to po trzech godzinach, kiedy spoglądasz na zegarek jest raptem 19.15.
Zapewniam...U nas takiej nudy Państwo nie zaznają.
Zapraszamy Państwa serdecznie na Wielką, Sylwestrową Galę Operetkową 30 grudnia w piątek na godzinę 19.00 do Aqua Zdroju w Wałbrzychu. Galę Operetkową pełną muzycznego przepychu, temperamentu, finezji i piękna.
Zapraszamy!
Elżbieta Łaganowska
Dyrektor Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu
Bartosz Żurakowski
I dyrygent Filharmonii Sudeckiej i gospodarz wieczoru.
ARTYŚCI SYLWESTROWEJ GALI OPERETKOWEJ 2016
|
|
Iwona Hossa (sopran) jest zaliczana do czołowych sopranistek swojego pokolenia. Jej kunszt wokalny podziwiano w wielu miejscach na świecie, gdzie zawsze oczarowywała publiczność i zdobywała uznanie krytyki. Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie prof. Ewy Wdowickiej (1998). Artystka zadebiutowała partią Violetty w Traviacie G. Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, w tym samym roku zostając solistką tej sceny. Jako solistka związana jest również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, gdzie także debiutowała jako Violetta. Współpracuje z wieloma teatrami operowymi w Polsce i za granicą. Iwona Hossa jest laureatką Grand Prix i Złotego Medalu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Marii Callas w Atenach, III nagrody oraz specjalnej Nagrody Mozartowskiej na 6. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu, Konkursu Finalistów Międzynarodowych Konkursów Wokalnych „Orfeo” w Hanowerze. Zdobyła także Bursztynowy Pierścień za rolę Konstancji w Uprowadzeniu z Seraju W. A. Mozarta, Medal Młodej Sztuki za osiągnięcia na scenach operowych, Nagrodę im. Andrzeja Hiolskiego za rolę Hanny w Strasznym Dworze S. Moniuszki (TW – ON). W 1995 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki, a w 1998 Stypendium dla Młodych Twórców Poznańskiego Środowiska Artystycznego, przyznawane przez Kapitułę Nagrody Artystycznej miasta Poznania. Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak David Lloyd-Jones, David Agler, Maurizio Benini, Gabriel Chmura, Charles Dutoit, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, John Neschling, Grzegorz Nowak, Krzysztof Penderecki, Stanisław Skrowaczewski, Antoni Wit. Brała także udział w prestiżowych festiwalach, m. in. w Międzynarodowym Festiwalu „Wratislavia Cantans”, Festiwalu Operowym w Bydgoszczy, Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”,Festiwalu Sacrum Profanum, festiwalu operowym w Carcassonne we Francji, Wexford Opera Festival w Irlandii, Festiwalu Rossiniego w Pesaro we Włoszech. W repertuarze Artystki znajduje się kilkadziesiąt partii operowych (m.in. W. A. Mozarta: Konstancja w Uprowadzeniu z Seraju, Donna Anna w Don Giovannim, Fiordiligi w Cosi fan tutte, St. Moniuszki: Hanna w Strasznym dworze, Zuzia w Verbum nobile, G. Rossiniego: Rozyna w Cyruliku sewilskim, G. Verdiego: Violetta w Traviacie, Gilda Rigoletto, Giulietta w Um Giorno di regno, G. Donizettiego: Norina w Don Pasquale i partia tytułowa w Łucji z Lammermoor, G. Puccini: Liu w Turandot), a także operetkowych oraz oratoryjno – kantatowych, a obejmuje on muzykę od doby baroku (Bach, Handel, Vivaldi) do współczesności (Penderecki, Kilar, Górecki). Posiada także bogaty repertuar pieśni. Dokonała wielu prawykonań utworów polskiej muzyki współczesnej, m.in. Wojciecha Kilara, Jerzego Maksymiuka, Marka Jasińskiego i Pawła Serafińskiego. Na swoim koncie ma liczne nagrania płytowe, m. in. Stabat Mater i Litania do Marii Panny K. Szymanowskiego (nominowana do nagrody Grammy 2009), wzięła także udział w nakręconym przez BBC Holocaust. A Music Memorial Film from Auschwitz, który został uhonorowany Międzynarodową Nagrodą Emmy 2005 w kategorii „najlepszy program poświęcony sztuce”. W ubiegłym roku dokonała kolejnych nagrań CD z muzyką Krzysztofa Pendereckiego (Siedem Bram Jerozolimy i Lieder der Vergaenglichkeit), oraz DVD z Passio et Mors Domini Nostri secundum Lucam K. Pendereckiego w reżyserii Grzegorza Jarzyny. |
|
|
|
![]() |
Agnieszka Rehlis (mezzosopran), ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w AM we Wrocławiu (1996). Przez trzy lata studiów była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Zdobyła I nagrodę na Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (1991) oraz III nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (1994). Uczestniczyła kilkakrotnie w kursach mistrzowskich m.in. u Krystyny Szostek-Radkowej, Adele Stolte, Christiana Elsnera i Gerharda Kahry'ego, których zwieńczeniem były koncerty w ramach Festiwalu Muzyki Oratoryjno-Kantatowej „Wratislavia Cantans”. |
Od roku 1996 do roku 2007 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie zadebiutowała partią Jadwigi w „Strasznym Dworze” St. Moniuszki. Zrealizowała tam wiele innych znaczących ról m.in. w operach G. Verdiego, Ch. Gounoda, W. A. Mozarta, G. Bizeta, Z. Rudzińskiego. Z Operą Wrocławską odbyła tournée po Niemczech, Holandii, Belgii, Anglii, Irlandii, Francji, Włoszech i Tajwanie. Uczestniczyła również w wielkich widowiskach operowych odbywających się w Hali Ludowej we Wrocławiu oraz w premierowym spektaklu „Gioconda” A. Ponchiellego wystawionym na Odrze we Wrocławiu. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej zadebiutowała w 2003 roku jako Fenena w „Nabucco” Verdiego.
Artystka wykonuje głównie dzieła oratoryjne i kantaty. W swoim repertuarze ma ponad sześćdziesiąt tego typu pozycji, od utworów J. S. Bacha do kompozycji K. Pendereckiego. Koncertowała w salach filharmonii w Polsce i w Europie. Występowała z takimi dyrygentami jak: Jiří Bělohlávek, Gabriel Chmura, Lawrence Foster, Marco Guidarini, Gustavo Dudamel, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Bramwell Tovey, Antoni Wit, Long Yu; z towarzyszeniem m.in.: Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Orkiestry Symfonicznej NDR, China Philharmonic Orchestra, Orquesta Sinfónica de la Juventud Venezolana Simón Bolivar, Orkiestry Filharmonii Luksemburskiej, BBC Symphony Orchestra, Orkiestry Filharmonii Narodowej, NOSPR-u. Wielokrotnie uczestniczyła w koncertach prowadzonych przez Krzysztofa Pendereckiego w kraju i za granicą wykonując takie utwory kompozytora jak: „Polskie Requiem”, „Te Deum”, „Credo”, „Siedem Bram Jerozolimy” (na targach muzycznych „Midem Classique 2000” w Cannes). Wzięła udział w światowej premierze jego VIII Symfonii zatytułowanej „Lieder der Vergänglichkeit” („Pieśni przemijania”). W roku 2014 zadebiutowała w Houston Grand Opera oraz w Nowym Jorku podczas Lincoln Center Festival w operze „Pasażerka” M.Weinberga. W lutym 2014 odbyła tournee z Orkiestrą Filharmonii Izraelskiej śpiewając „Polskie Requiem” Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora. W listopadzie 2014 w Brukseli wzięła udział w światowym prawykonaniu najnowszego utworu Krzysztofa Pendereckiego „Dies Illa”, napisanego dla upamiętnienia rocznicy wybuchu I wojny światowej, na zamówienie Festiwalu van Vlaanderen. W grudniu 2014 artystka czterokrotnie wykonała VIII Symfonią G.Mahlera z Israel Symphony Orchestra Rishon Lezion pod batutą Maestro Noama Scheriffa. W roku 2015 zadebiutowała w Lyric Opera of Chicago w operze "Pasażerka" M.Weinberga. |
|
|
|
![]() |
|
|
|
Adam Zdunikowski (tenor), studiował w klasie śpiewu Romana Węgrzyna w warszawskiej AM, którą ukończył w 1991.
|
|
|
|
![]() |
Adam Szerszeń (baryton), absolwent AM im. K.Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. Michaliny Growiec (2002, dyplom z wyróżnieniem), dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i stypendysta Fundacji im. Kołłątaja. Uzyskał wyróżnienie drugiego stopnia na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny, II nagrodę na Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (1998), zwyciężył na II Międzyuczelnianym Konkursie Polskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach (1999). |
Otrzymał także nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie polskiej pieśni współczesnej na IV Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (1999) i II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (2001). Artysta ma repertuarze partie barytonowe wielu dzieł oratoryjno-kantatowych, takich jak:Niemieckie requiem J. Brahmsa, Stabat Mater i Stworzenie świata J. Haydna, Requiem G. Fauré, Stabat Mater K. Szymanowskiego, Magnificat i Ich habe genug J.S. Bacha, Via CrucisF. Liszta, Missa di Gloria G. Pucciniego, ponadto cykle pieśni: Lieder eines fahrenden Gesellen i Kindertotenliede G. Mahlera, Vier ernste Gesänge J. Brahmsa, Pieśni cygańskie A. Dvořáka, 4 Sonety miłosne T. Bairda, 3 Pieśni Don Kichota do Dulcynei i Pieśni do słówMallarmégo M. Ravela. Występował także w wielu rolach operowych w takich dziełach jak m.in.: Straszny dwór i Halka S. Moniuszki, Eugeniusz Oniegin, Dama pikowa P. Czajkowskiego, Borys Godunow M. Musorgskiego, Fidelio L. van Beethovena, Carmen G. Bizeta, Aida, Traviata, Don Carlos, Un ballo in maschera G. Verdiego, La Bohème G. Pucciniego oraz Così fan tutte W.A. Mozarta. Trzykrotnie występował na festiwalu Warszawska Jesień, a także na festiwalu Gaude Mater w Częstochowie, Anima Mundi w Pizie, festiwalu Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju, Europejskim Festiwalu Operowym w Krynicy, Bydgoskim Festiwalu Operowym, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju i wielu innych. Koncertował z najlepszymi polskimi orkiestrami filharmonicznymi, dokonał także nagrań archiwalnych dla radia i telewizji. Od 2002 roku Adam Szerszeń jest asystentem na Akademii Muzycznej w Katowicach, a od 2003 roku gościnnym solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2011 roku artysta wystąpił w Warszawie podczas festiwalu "Chopin i jego Europa". |
|
|
|
![]() |
Janusz Wawrowski urodził się w Koninie. Jest absolwentem i wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił pod okiem profesora Mirosława Ławrynowicza, Yaira Klessa oraz Salvatore Accardo. Artysta jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Koncertował w Filharmonii Berlińskiej, Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Victoria and Albert Museum w Londynie, De Doelen Concertgebouw w Rotterdamie, Tel Aviv Music Center, Teatro Teresa Carreῆo w Caracas i in. |
Gościł na wielu renomowanych festiwalach m.in.: na festiwalu Chopin i Jego Europa,Salzburger Festspiele, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, Festiwalu Muzyki Polskiej, Festiwalu Prawykonań oraz Bebersee Festival. Jako solista występował ze wszystkimi renomowanymi orkiestrami w Polsce, w tym z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, orkiestrą Sinfonia Varsovia, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Polską Orkiestrą Radiową i Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, a także z orkiestrami czeskimi, ukraińskimi, Südwestdeutsche Philharmonie orazSinfόnica de la Juventud Venezolana Simόn Bolivar. W swojej karierze artysta współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami, wśród których znaleźli się: Conrad van Alphen, Łukasz Borowicz, Gabriel Chmura, Mykola Diadiura, Agnieszka Duczmal, Michał Dworzyński, Arthur Fagen, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, Tomáš Netopil, Vladimir Ponkin i Antoni Wit. Dokonał wielu premier koncertów skrzypcowych: Maxa Richtera i Sukhi Kanga (polskie premiery) oraz prapremiery L.A. Concerto Tomasza Jakuba Opałki i premierowego nagrania koncertu skrzypcowego Óneiros Dariusza Przybylskiego. Nagrał również muzykę Jana A. P. Kaczmarka do hollywoodzkich filmówEvening (reż. Lajos Koltai) oraz Get low (reż. Aaron Schneider). Już jako młody student Janusz Wawrowski zachwycał publiczność i krytykę wykonywaniem wszystkich 24 Kaprysów Niccolò Paganiniego podczas jednego koncertu, co pozostaje umiejętnością unikalną w skali światowej. Wolfgang Marschner stwierdził, że jego interpretacje można porównywać z grą „tylko kilku renomowanych europejskich skrzypków”. Swoją opinię wyraziła także wielka Ida Haendel: „…Pan Janusz Wawrowski jest skrzypkiem o wyjątkowej wartości, który zasłużył sobie na wspaniałą karierę na scenie koncertowej”. Zaś Konstanty Andrzej Kulka napisał: „…Już sam fakt wykonania wszystkich 24 Kaprysów wzbudza podziw i jest godny uznania. Sposób w jaki Pan Janusz Wawrowski wykonuje owe Kaprysy pozwala spokojnie patrzeć w przyszłość polskiej wiolinistyki”. W 2007 roku, nakładem wytwórni CD Accord ukazała się płyta Niccolò Paganini – 24 Kaprysy op.1, entuzjastycznie przyjęte przez krytykę muzyczną: „Wawrowski troskliwie i wiernie wydobywa ukrytą pod kaskadami nut myśl Paganiniego, zarówno w warstwie strukturalnej, jak i dramatycznej. Grając perfekcyjnie technicznie (…) jednocześnie wydobywa nieskończoną głębię i piękno tych miniatur” - pisał The Strings Magazine. „Wawrowski niemal 80 minut nieprzerwanie oczarowuje słuchacza atmosferą charyzmatycznej wirtuozerii” – zachwycał się The Strad. Obecnie Janusz Wawrowski współpracuje z międzynarodową wytwórnią fonograficzną Warner Music (dawniej EMI) w ramach wieloletniego kontraktu artystycznego. Pierwszym efektem tej współpracy jest dostępna w Europie i Japonii, nominowana do Fryderyka 2014, płyta Aurora z muzyką Karola Szymanowskiego, Witolda Lutosławskiego, Maurice’a Ravela i Eugène’a Ysaÿe’a. Płyta w krótkim czasie zdobyła uznanie fachowej prasy muzycznej na świecie. Znakomite recenzje ukazały się m.in. w magazynie Strings, Strad, Pizzicato i Huffington Post, a także w prasie polskiej: „Janusz Wawrowski udowadnia, że muzyki uważanej za trudną można słuchać z autentyczną przyjemnością.(…) „Aurora” rzeczywiście wciąga, album można polecić nawet tym, którzy z rezerwą podchodzą do XX-wiecznej muzyki.” – napisał Jacek Marczyński w dzienniku Rzeczpospolita. W ciągu 3 najbliższych lat wytwórnia Warner Music planuje nagranie i wydanie 4 płyt z udziałem Janusza Wawrowskiego. Jedną z nich będzie album Faces, na którym skrzypek zarejestruje koncerty Mieczysława Karłowicza i Jeana Sibeliusa wspólnie z dyrygentem Michałem Dworzyńskim oraz BBC Symphony Orchestra z Londynu. Istotnym polem działalności Janusza Wawrowskiego jest interpretacja i badania nad muzyką polską, którą stara się od wielu lat przybliżać publiczności jako pomysłodawca i dyrektor artystyczny międzynarodowych festiwali promujących muzykę polską – Muzyka na szczytach (2009-2010) i Muzyczne przestrzenie (od 2011). Odkrywanie i wykonywanie zapomnianych utworów znakomitych rodzimych kompozytorów – Karola Lipińskiego, Zygmunta Noskowskiego, czy Mieczysława Karłowicza, przynosi radość i satysfakcję zarówno samemu Januszowi Wawrowskiemu, jak i jego słuchaczom. Jako wirtuoz najwyższej próby a zarazem wielki miłośnik i propagator polskiej muzyki, artysta wziął również udział w projekcie ukraińskiego fotografa Stepana Rudika p.t. Światowy wymiar kultury polskiej,prezentującej portrety Polaków, których działalność artystyczna przyczynia się do poszerzania wiedzy o kulturze polskiej i wzrostu zainteresowania nią wśród społeczeństw na świecie. Znalazł się wówczas wśród grona takich osobistości jak Krzysztof Penderecki, Wojciech Kilar, Olga Pasiecznik, Zygmunt Krauze, Agnieszka Duczmal, Agnieszka Holland, Tomasz Stańko, Jerzy Pilch, Krystyna Janda, Stanisława Celińska, czy Jerzy Stuhr. Za wybitną działalność artystyczną i społeczną Janusz Wawrowski został uhonorowany przez Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaczeniem Zasłużony dla Kultury Polskiej. |
|