Repertuar
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 01.04.2025 r.
Wykonawcy:
Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
Justyna Khiel – Gabriel (sopran)
Sebastian Mach – Uriel (tenor)
Paweł Horodyski – Raphael ( baryton)
Solomiia Pavlenko – Ewa (sopran)
Szymon Raczkowski – Adam ( baryton)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Wrocławski Chór Żeński
Męski Zespół Wokalny I Signori, przygotowanie chórów – Izabela Polakowska-Rybska
Program:
J. Haydn Oratorium Stworzenie świata
O Stworzeniu świata – nad którym Haydn pracował ponad osiemnaście miesięcy (najdłużej ze wszystkich swoich utworów!) – pisał tak: „Nigdy nie byłem bardziej pobożny, gorliwy niż wtedy, kiedy pisałem Stworzenie. Każdego dnia klękałem i błagałem Boga, żeby dał mi siły i pozwolił ukończyć dzieło”. I Bóg pozwolił. Powstało dzieło, jedno z największych w historii muzyki.
godz.19:00 | 14.04.2025 r.
Wykonawcy:
Bartosz Żurakowski – dyrygent
Jarosław Nadrzycki – skrzypce
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
H. Wars Szkice miejskie
E. W. Korngold Koncert skrzypcowy D-dur op. 35
H. Wars Symfonia
Któż nie zna takich piosenek, jak Umówiłem się z nią na dziewiątą, Sex appeal czy Miłość ci wszystko wybaczy. Henryk Warszawski (Wars) pisał niezliczoną ilość piosenek, także do filmów, ale też jako pierwszy komponował utwory jazzowe. A kiedy wyjechał do Ameryki napisał muzykę do 60 filmów hollywoodzkich. Dwie kompozycje, które usłyszymy dziś zostały odnalezione w latach 90-tych XX wieku i obecnie przeżywają swój renesans.
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 15.04.2025 r.
Wykonawcy:
Dariusz Piechowiak – puzon
Jakub Klepczyński – puzon
Piotr Stefanik – puzon
Wojciech Krupiński – puzon
Program:
J. I. Linek Fanfara koronacyjna
O. di Lasso, aranż. E. Williams Matona mia cara
J. Haydn Achieved is the glorius work
G. Gershwin, aranż. I. Hristov Summertime
I. Berlin, aranż. J. Gale Alexander's Ragtime Band
H. Fillmore, aranż. S. C. Ander Lessus trombone
Traditional, aranż. S. J. Wallace Amazing Grace
E. Edwards, aranż. J. Gale Tiger Rag
H. Carmichael, aranż. I. Luis Georgia on my mind
H. Warren, aranż. P. Rybicki Chattanooga Choo Choo
H. Mancini, aranż. J. Krush The Pink Panther
A. C. Jobim, aranż. Ph. Thrift Wave
G. W. Lotzenhiser Trombumba
The Beatles, aranż. D. Piechowiak Yesterday, Hey Jude, Let it be
Europe, aranż. D. Piechowiak The Final Countdown
To się musi dać wyciągnąć, czyli muzyczna uczta z kwartetem puzonowym. W programie zabrzmią transkrypcje muzyki klasycznej i popularnej na kwartet puzonowy: J. S. Bach, Orlando di Lasso, A. Bruckner oraz tradycyjna muzyka dixielandowa i jazzowa.
Koncert kameralny
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 21.04.2025 r.
Wykonawcy:
Monika Wolińska – dyrygent
Daniel Mieczkowski – flet
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
M. Ravel Suita Moja matka gęś
E. Rautavaara Koncert fletowy Taniec z wiatrami
M. de Falla Suita nr 1 i 2 El sombrero de tres picos
Chciałbym tworzyć intensywnie wyrazistą i duchową muzykę, która nawiązuje do wszystkiego, co muzycznie otrzymaliśmy w spadku – naturalną muzykę – energiczną i tajemniczą – zawsze moją. (Manuel de Falla)
Balet Trójgraniasty kapelusz należy do największych osiągnięć Manuela de Falli. Libretto opowiada historię starego burmistrza (w Hiszpanii urzędnicy tej rangi nosili trójkątne kapelusze), który chce uwieść młodą żonę młynarza. Wspaniały lokalny koloryt, specyficzny humor, a nade wszystko szeroki wachlarz tańców narodowych: bolero, fandango, sevillana, farruca, jota sprawiły, że muzyka de Falli obecna jest na wszystkich estradach świata.
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 28.04.2025 r.
Wykonawcy:
Katarzyna Tomala-Jedynak – dyrygent
Anna Osowska-Kud – skrzypce
Wojciech Kud – wiolonczela
Cezary Futyma – obój
Alicja Korpal-Karasiewicz – fagot
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
A. Panufnik Suita Staropolska
J. Haydn Symfonia koncertująca B-dur
L. van Beethoven IV symfonia B-dur op. 60
Kompozytorzy XVIII wieku zdołali połączyć oba te gatunki tworząc symfonię koncertującą, w której występują partie solowe na wybrany instrument, lecz w przeciwieństwie do koncertu solista uzupełnia orkiestrę, zamiast być na pierwszym planie. W kompozycji Haydna w lekkim tonie, pogodnym nastroju i z wirtuozowskim zacięciem koncertują: obój, fagot, skrzypce i wiolonczela, współzawodnicząc z silnie obsadzoną orkiestrą.