Repertuar
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 04.11.2025 r.
Wykonawcy:
Maciej Tomasiewicz – dyrygent
Roman Widaszek – klarnet
Magdalena Duś – fortepian
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
B. Szabelski Suita op. 10
H. Kulenty Alinea
L. Różycki Pieta. Na zgliszczach Warszawy
W. Kilar Ricordanza
H. M. Górecki 3 Tańce op. 34
Zapraszamy Państwa na wyjątkowy koncert, w którym zabrzmią utwory kompozytorów polskich od okresu „Młodej Polski” po współczesność. Będzie okazja posłuchać, jak zmieniała się stylistyka, harmonia, technika gry. Jednak jeden element jest niezmienny – wyraźnie słychać w tej muzyce nutę polską.

miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 05.11.2024 r.
Wykonawcy:
Elżbieta Lechowska – wiolonczela
Kasper Lechowski – fagot
Program:
W. A. Mozart Sonata na fagot i wiolonczelę KV 292
F. Devienne Duet koncertowy op.3.
G. Rossini, aranż. F. Gabauer Arie z opery Cyrulik sewilski w opracowaniu na fagot i wiolonczelę
Wiolonczela z fagotem to dość niespotykany zespół kameralny, jednak brzmienie tych instrumentów uzupełnia się znakomicie. W związku z dość ubogą literaturą (Sonata B-dur W. A. Mozarta) dedykowaną stricte dla zespołu w tym składzie, włączyliśmy do programu duety pisane oryginalnie na dwa fagoty. Efekt zaskakuje i daje niezapomniane wrażenia muzyczne.
Koncert kameralny

miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 19.11.2024 r.
Wykonawcy:
Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
Justyna Khiel – sopran
Julia Mach – mezzosopran
Sebastian Mach – tenor
Piotr Pieron – bas
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Wrocławski Chór Żeński, Męski Zespół Wokalny I Signori, przygotowanie - Izabela Polakowska-Rybska
Program:
G. Rossini Petite messe solennelle
„Drogi Boże, oto jest, ukończona, moja mała Msza. Czy to, co stworzyłem, to na pewno święta muzyka (musique sacrée), czy może raczej muzyka potępiona (sacrée musique)? Dobrze wiesz, że urodziłem się dla opery buffa! Trochę umiejętności, trochę serca, to wszystko. Bądź więc błogosławiony i przyjmij mnie do Raju”. Takimi słowami opatrzył Rossini swoje ostatnie wielkie dzieło, które przekornie nazwał Małą Mszą Uroczystą. Napisana pierwotnie na dwa fortepiany i fisharmonię, u nas zabrzmi w pełnej obsadzie orkiestrowej, która zgodnie z wolą kompozytora mogła być wykonana dopiero po jego śmierci.

miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 25.11.2024 r.
Wykonawcy:
Joanna Ślusarczyk – dyrygent
Jakub Kościuszko – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
C. Saint-Saëns Danse macabre op. 40
J. Rodrigo Concerto d'Aranjuez
G. Fauré Suita na orkiestrę Masques et Bergamasques
M. de Falla Suita z baletu El Amor Brujo
Tak jest w przypadku Adagio – II części Concierto de Aranjuez. Wiele osób zna ją bez wiedzy o kompozytorze i tytule dzieła. Wykorzystywano ją także w wielu filmach. Szczególnie popularny, melancholijny motyw z części drugiej był wielokrotnie wykorzystywany w utworach muzyków rozrywkowych. Opiera się na nim piosenka Aranjuez, mon amour, którą w 1967 roku nagrał Richard Anthony. Motyw ten wykorzystał również Jose Feliciano (Aranjuez con Tu Amor), jak i pianista jazzowy Chick Corea. W 1982 roku Adagio zostało przearanżowane i dodano słowa, a piosenkę pod tytułem Follow me zaśpiewał Demis Roussos.
czas trwania koncertu około 77 minut
