Repertuar
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 03.02.2025 r.
Wykonawcy:
Vladimir Kiradjiev – dyrygent
Soliści: Studenci Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
W. A. Mozart Don Giovanni - opera w wersji koncertowej
Trudno szukać w Don Giovannim fragmentów najpiękniejszych – trzeba by właściwie wymieniać po kolei wszystkie sceny opery. Najbardziej godną podziwu cechą tej opery jest idealne oddanie atmosfery dzieła, w którym łączą się elementy lekkiej, pogodnej komedii z właściwym nurtem akcji pełnej dramatycznego napięcia, grozy i tragizmu. Taki efekt mógł osiągnąć tylko Geniusz.
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 11.02.2025 r.
Wykonawcy:
Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
Klaudiusz Baran – bandoneon
Małgorzata Priebe – sopran
Paweł Mazur – fortepian
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Zespół Wokalny Rondo, przygotowanie – Małgorzata Podzielny
Program:
A. Piazzola Tanga: Adiós Nonino, Oblivion, Fuga y misterioso, Allegro Tangabile, Libertango
M. Palmeri Misatango
Gdy spojrzenia partnerów się skrzyżują, partnerka nie może odmówić tańca mężczyźnie. Taniec wytwarza między partnerami więź ciał i dusz, jest formą dialogu bez słów. Mężczyzna decyduje o każdej fazie tańca, kobieta musi wsłuchać się w jego oczekiwania i niejako poddać się w tańcu męskiej dominacji. Język tanga jest uniwersalny i dlatego na całym świecie tańczy się ten taniec tak samo.
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 14.02.2025 r.
Wykonawcy:
Michelangelo Ensemble:
Anna Osowska-Kud – skrzypce
Anna Borska – II skrzypce
Magdalena Nienartowicz – altówka
Wojciech Kud – wiolonczela
Tomasz Borski – kontrabas
Paweł Stuczyński – fortepian
Program:
Melodie pełne miłości ze słynnych musicali i filmów: My Fair Lady, Skrzypek na dachu, Rosemary Baby, Statek komediantów, Siedmiu wspaniałych, Grek Zorba i innych.
Aranżacje Paweł Stuczyński
Johnny Cash zapytany w jednym z wywiadów o definicję „raju”, odpowiedział, że dla niego to każdy poranek spędzony w towarzystwie ukochanej osoby. Miłość przejawia się w prostych czynach i gestach, powstało na jej temat wiele wierszy, oparto na niej mnóstwo książek, piosenek czy filmów. O wielkiej miłości marzy wielu ludzi, dlatego Walentynki, czyli święto zakochanych, jest jednym z najpopularniejszych wydarzeń w roku.
Koncert specjalny
godz.19:00 | 17.02.2025 r.
Wykonawcy:
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Sara Dragan – skrzypce
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
G. Rossini Uwertura do opery Semiramida
H. Wieniawski I koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
F. Mendelssohn-Bartholdy III Symfonia a-moll Szkocka op. 56
Notatka il faut risquer (trzeba ryzykować), umieszczona w głosie solowym Koncertu fis-moll mówi wszystko o karkołomnych trudnościach wykonawczych piętrzących się przed grającym. To dzieło Henryka Wieniawskiego należy do najtrudniejszych koncertów w całej literaturze skrzypcowej. Ten niezwykle efektowny, popisowy utwór, oprócz najwyższych umiejętności oraz specyficznych predyspozycji instrumentalnych, wymaga od wykonawcy wyjątkowego hartu ducha, a także swojego rodzaju instrumentalnej odwagi. Tego z pewnością nie zabraknie solistce – Sarze Dragan.
miejsce: sala koncertowa Filharmonii Sudeckiej przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.18:00 | 18.02.2025 r.
Wykonawcy:
Ildiko Juhasz – flet
Szymon Fortuna – klarnet
Ilona Hlubek-Długołęcka – obój
Alicja Korpal-Karasiewicz – fagot
Grzegorz Mondry – waltornia
Program:
P. Hindemith Quintett
F. Farkas Alte Ungarische Tänze
Ł. Woś Kwintet dęty (prawykonanie)
W. Kilar Kwintet na instrumenty dęte
Muzyka kameralna jest pokazem prawdziwego kunsztu artystycznego oraz współpracy muzycznej. Wybrane instrumenty dęte tworzą niesamowitą aurę dźwiękową - połączenie brzmienia fletu, klarnetu, oboju, fagotu i waltorni pozwala ukazać całą gamę kolorystyczną, skalę oraz dynamikę niespotykaną w innych zespołach.
Zapraszamy do wysłuchania wybranych dzieł muzyki polskiej, węgierskiej i niemieckiej.
Koncert kameralny
miejsce: sala koncertowa przy ul. Słowackiego 4, Wałbrzych
godz.19:00 | 24.02.2025 r.
Wykonawcy:
Tadeusz Wojciechowski – dyrygent
Clemens Weigel – wiolonczela
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
E. Chabrier La fête polonaise
C. Saint-Saëns I Koncert wiolonczelowy a-moll op. 33
W. Lutosławski Koncert na orkiestrę
Materiał folklorystyczny i wszystkie wynikające z niego konsekwencje [...] znalazły w ”Koncercie na orkiestrę” swe zastosowanie. Folklor był tu jednak tylko surowcem, służącym do budowy dużej, kilkuczęściowej formy muzycznej, niewywodzącej się bynajmniej ani z pieśni, ani z tańca ludowego. W ten trochę niespodziewany dla mnie samego sposób, jako częściowy rezultat mej epizodycznej przecież symbiozy z folklorem, powstał utwór, którego nie mógłbym nie zaliczyć do najważniejszych w mym kompozytorskim dorobku, a mianowicie ”Koncert na orkiestrę”. (W. Lutosławski)