Repertuar

Wykonawcy:

Artur Wróbel – dyrygent

Soliści: Studenci Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

Chór Feichtinum Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

 

Program:

Uwertura koncertowa Bajka

Intrada i chór z I aktu Więc gdy się rozstaniem z opery Straszny dwór

Aria Zosi Okropny ten poranek z opery Flis

Chór Spod igiełek kwiaty rosną z opery Straszny dwór

Aria Kto z mych dziewek serce której z opery Straszny dwór

Pieśń Franka Płyną Tratwy Po Wiśle z opery Flis

Mazur z opery Halka

Uwertura do opery Halka

Polonez Po nieszporach przy niedzieli z opery Halka

Chór Ojcze z niebios oraz Aria Halki Ha, dzieciątko nam umiera z opery Halka

Aria Jontka Szumią jodły na gór szczycie z opery Halka

Tańce góralskie z opery Halka

Aria Ten zegar stary z opery Straszny dwór

Mazur Hej zagrajcie siarczyście z opery Straszny dwór

 

 

„Ojciec polskiej opery narodowej”  żył i tworzył w trudnych dla muzyka czasach. Jego dzieła często spotykały się z cenzurą, która wstrzymywała publikacje pieśni, czy żądała zmian w treści oper. Kiedy objął stanowisko pierwszego dyrygenta Opery Polskiej w Teatrze Wielkim w Warszawie mógł wystawiać swoje kolejne opery. Jednak największym sukcesem cieszyły się Halka oraz Straszny dwór, o których tak pisze Z. Jachimecki: Moniuszko tworzył dobrze, prawdziwie z natchnienia, kiedy czuł, że każdy motyw jego muzyki jest ziarnem miłości ojczyzny, rzuconym w serca ziomków.

 

 

czas trwania koncertu około 94 minuty

Wykonawcy:

Wojciech Rajski – dyrygent

Maciej Kułakowski – wiolonczela

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

M. Ravel Bolero

E. Lalò Koncert wiolonczelowy d-moll

C. Franck Symfonia d-moll

 

Tak określano najsłynniejszy utwór M. Ravela, a on sam nazwał je studium instrumentacji. Pierwsze koncertowe wykonania Bolera okazały się całkowitą klęską. Kompozycję krytykowano za monotonię, towarzyszyły jej gwizdy i protesty. Nietypowa konstrukcja dzieła, szokującego w swej prostocie, początkowo dla publiczności była nie do przyjęcia. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż utwór pierwotnie był muzyką do widowiska baletowego. Jednak z biegiem czasu popularność Bolera rosła i dziś jest to dzieło, które zawsze gwarantuje pełną widownię i nikomu nie przyjdzie na myśl krzyknąć o kompozytorze: Wariat, wariat!

 

Wykonawcy:

Anna Osowska-Kud – I skrzypce

Olga Małyk – II skrzypce

Zofia Kowalczyk – altówka

Wojciech Kud – wiolonczela

 

Program:

S. Moniuszko II kwartet smyczkowy F-dur

K. Szymanowski II kwartet smyczkowy op. 56

H. M. Górecki II kwartet smyczkowy Quasi Una Fantasia op. 64

 

II Kwartet smyczkowy Szymanowskiego powstał jesienią 1927 roku w Warszawie. Kompozytor zadedykował go swoim przyjaciołom Dr Olgierdowi i Julii Sokołowskim, premiera dzieła odbyła się 14 maja 1929 roku w Warszawie. Utwór ma nietypową, 3-częściową budowę, z częścią środkową w charakterze scherza oraz podwójną fugą jako finałem. W utworze kompozytor nawiązał do folkloru góralskiego poprzez motywy spokrewnione z baletem Harnasie.

 

 

Koncert kameralny

Wykonawcy:

Wojciech Semerau-Siemianowski – dyrygent

Łukasz Długosz – flet

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

W. Lutosławski Mała suita na orkiestrę
S. Mercadante Koncert fletowy e-moll
J. Bielecki Concertino na flet i orkiestrę
M. Karłowicz Odwieczne pieśni op. 10

 

Tak, tak historia fletu sięga 35 tysięcy lat wstecz. Ten najpopularniejszy instrument dęty drewniany (choć obecnie wykonywany z metalu, w tym ze srebra i złota) ma długą i bogatą historię. Dlatego w dziejach muzyki jest mnóstwo utworów z wykorzystaniem właśnie tego instrumentu. Jedną z bardziej lubianych kompozycji jest Koncert e-moll S. Mercadante. Do ogromnej popularności tego koncertu przyczyniła się zwłaszcza trzecia część, której śpiewny, taneczny charakter łatwo wpada w ucho i zostaje w pamięci.

 

 

Wykonawcy:

Michał Jańczyk – dyrygent

Agnieszka Przekupień – vocal

Filip Cembala – vocal

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:
H. Zimmer Miłość rośnie wokół nas z bajki Król Lew
J. Morris Time of my life z filmu Dirty Dancing
A. L. Webber All I as of you z musicalu Upiór w Operze
Bee Gees How deep is your love z filmu i musicalu Gorączka Sobotniej Nocy
T. Parker, R. Lopez  Baptize me z musicalu The Book of Mormon
A. Menken A whole new world z musicalu i bajki Aladyn
Aranżacje – Michał Jańczyk

 

Na ten koncert chyba nie trzeba nikogo specjalnie zapraszać. Mama to najważniejsza osoba w życiu każdego człowieka. Dzieci na różne sposoby mogą wyrażać swoje uczucia do mamy. Jedne rysują piękne laurki, inne recytują wierszyki, a jeszcze inne - śpiewają piosenki. Staraliśmy się wybrać takie piosenki, które zaśpiewane i zadedykowane mamie, dostarczą jej wielu wzruszających chwil. Tym bardziej, że zaśpiewają je wspaniali artyści – Agnieszka Przekupień i Filip Cembala.

 

Koncert specjalny

wcag 2.0

Filharmonia - Kontakt

Filharmonia Sudecka im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu

ul. Słowackiego 4, 58-300 Wałbrzych
 

Sekretariat
Telefon: +48 74 842-32-87
Fax: +48 74 842-32-89
Mail: sekretariat@filharmonia-sudecka.pl

 

Kasa biletowa

Znajduje się w holu Filharmonii Sudeckiej im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu
 

Godziny otwarcia
wtorek, środa, czwartek: 13:00-15:30
piątek koncertowy: 17:00-19:00
sobota/niedziela koncertowa: 16:00-18:00
 

Telefon: 501-674-397

bilety@filharmonia-sudecka.pl

Zobacz plan sali  i wyposażenie