Repertuar

Wykonawcy:

Maciej Tomasiewicz – dyrygent

Roman Widaszek – klarnet

Magdalena Duś – fortepian

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

B. Szabelski Suita op. 10
H. Kulenty Alinea

L. Różycki Pieta. Na zgliszczach Warszawy
W. Kilar Ricordanza
H. M. Górecki 3 Tańce op. 34

 

Zapraszamy Państwa na wyjątkowy koncert, w którym zabrzmią utwory kompozytorów polskich od okresu „Młodej Polski” po współczesność. Będzie okazja posłuchać, jak zmieniała się stylistyka, harmonia, technika gry. Jednak jeden element jest niezmienny – wyraźnie słychać w tej muzyce nutę polską.

 

Najpiękniejsza ze wszystkich jest muzyka polska

Wykonawcy:

Elżbieta Lechowska – wiolonczela

Kasper Lechowski – fagot

 

Program:

W. A. Mozart Sonata na fagot i wiolonczelę KV 292

F. Devienne Duet koncertowy op.3.

G. Rossini, aranż. F. Gabauer Arie z opery Cyrulik sewilski w opracowaniu na fagot i wiolonczelę

 

Wiolonczela z fagotem to dość niespotykany zespół kameralny, jednak brzmienie tych instrumentów uzupełnia się znakomicie. W związku z dość ubogą literaturą (Sonata B-dur W. A. Mozarta) dedykowaną stricte dla  zespołu w tym składzie, włączyliśmy do programu duety pisane oryginalnie na dwa fagoty. Efekt zaskakuje i daje niezapomniane wrażenia muzyczne. 

 

Koncert kameralny
Duet Lechowscy - mariaż wiolonczeli z fagotem

Wykonawcy:

Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
Justyna Khiel – sopran
Julia Mach – mezzosopran
Sebastian Mach – tenor
Piotr Pieron – bas

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

Wrocławski Chór Żeński, Męski Zespół Wokalny I Signori, przygotowanie - Izabela Polakowska-Rybska

 

Program:

G. Rossini Petite messe solennelle


„Drogi Boże, oto jest, ukończona, moja mała Msza. Czy to, co stworzyłem, to na pewno święta muzyka (musique sacrée), czy może raczej muzyka potępiona (sacrée musique)? Dobrze wiesz, że urodziłem się dla opery buffa! Trochę umiejętności, trochę serca, to wszystko. Bądź więc błogosławiony i przyjmij mnie do Raju”. Takimi słowami opatrzył Rossini swoje ostatnie wielkie dzieło, które przekornie nazwał Małą Mszą Uroczystą. Napisana pierwotnie na dwa fortepiany i fisharmonię, u nas zabrzmi w pełnej obsadzie orkiestrowej, która zgodnie z wolą kompozytora mogła być wykonana dopiero po jego śmierci.

 

 

Ostatni śmiertelny grzech mojej starości

Wykonawcy:

Joanna Ślusarczyk – dyrygent

Jakub Kościuszko – gitara

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

C. Saint-Saëns Danse macabre op. 40

J. Rodrigo Concerto d'Aranjuez

G. Fauré Suita na orkiestrę Masques et Bergamasques 

M. de Falla Suita z baletu El Amor Brujo 


Tak jest w przypadku  Adagio – II części Concierto de Aranjuez. Wiele osób zna ją bez wiedzy o kompozytorze i tytule dzieła. Wykorzystywano ją także w wielu filmach. Szczególnie popularny, melancholijny motyw z części drugiej był wielokrotnie wykorzystywany w utworach muzyków rozrywkowych. Opiera się na nim piosenka Aranjuez, mon amour, którą w 1967 roku nagrał Richard Anthony. Motyw ten wykorzystał również Jose Feliciano (Aranjuez con Tu Amor), jak i pianista jazzowy Chick Corea. W 1982 roku Adagio zostało przearanżowane i dodano słowa, a piosenkę pod tytułem Follow me zaśpiewał Demis Roussos.

 

czas trwania koncertu około 77 minut

Kiedy najbardziej znana jest tylko część utworu

wcag 2.0

Filharmonia - Kontakt

Filharmonia Sudecka im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu

ul. Słowackiego 4, 58-300 Wałbrzych
 

Sekretariat
Telefon: +48 74 842-32-87
Fax: +48 74 842-32-89
Mail: sekretariat@filharmonia-sudecka.pl

 

Kasa biletowa

Znajduje się w holu Filharmonii Sudeckiej im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu
 

Godziny otwarcia
wtorek, środa, czwartek: 13:00-15:30
piątek koncertowy: 17:00-19:00
sobota/niedziela koncertowa: 16:00-18:00
 

Telefon: 501-674-397

bilety@filharmonia-sudecka.pl

Zobacz plan sali  i wyposażenie