Repertuar

Wykonawcy:

Maciej Tubis – fortepian

 

Maciej Tubis zaprezentuje materiał ze swojej nowej, pierwszej solowej płyty Komeda: Reflections. W repertuarze znajdą się znane utwory Krzysztofa Komedy oraz autorskie kompozycje M. Tubisa.

Komeda Reflections

Wykonawcy:
Roger Treece – dyrygent, vocal

Tomasz Kaczmarek – fortepian
Waldemar Maszyński - akordeon
Rafał Kosowski - Dante
Dorota Furmaniuk - Beatrice

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

Chór przy Filharmonii Sudeckiej, przygotowanie Ewa Gądek-Rosiak

 

Program:

Roger Treece - Kantata filmowa "Beatrice" 

 

Oddanie głosu Beatrycze w społeczeństwie takim jak obecne oznacza oddanie siły, światła i słowa Kobiecemu wszechświatowi, bez którego – i tego uczy Dante – nie byłoby sztuki i nie byłoby nawet możliwe wyobrażenie sobie jakiejś hipotetycznej formy Raju. Kantata filmowa "Beatrice" została napisana przez kompozytora Rogera Treece'a nominowanego do trzech nagród Grammy, z oryginalnymi tekstami napisanymi specjalnie dla tego projektu przez Fabio Appetito.


Beatrice is a new genre for the symphonic concert stage. Part theater, part concert music, it’s a spoken conversation between Dante Alighieri and Beatrice, his muse and spiritual guide from The Divine Comedy. Their dialogue takes place over eight scenes, each of which is scored dramatically for full orchestra by five-time Grammy nominee Roger Treece.

 

The author, Fabio Petito, a writer from Florence, Italy, envisioned an exchange of letters between the woman whom Dante glorified in his works and the Florentine poet himself, talking to each other through time and history.

 

From his timeless perspective as a poet, Dante speaks from the present,while Beatrice speaks and answers from the past from between the lines of The Divine Comedy.

Mr. Petito uses this dramatic conceit to discuss the central and universal themes of Dante and of all humanity: the concepts of memory, politics, exile, oppression, the problem of evil and,
finally, the mystery of love.

Beatrice humanizes the great poet and his muse who talk to each other as two lovers who ponder the depths of the human condition.

Beatrice to nowy rodzaj koncertu symfonicznego. Po części teatr, po części muzyka koncertowa, to dialog mówiony między Dante Alighieri i Beatrice, jego muzą i duchową przewodniczką z Boskiej Komedii. Ich dialog zamyka się w ośmiu scenach, z których każda jest napisana jako ilustracja dramaturgiczna z udziałem pełnego składu orkiestry. Autorem jest pięciokrotnie nominowany do nagrody Grammy Roger Treece.

Autor tekstu Fabio Petito, pisarz z Florencji we Włoszech, posłużył się pomysłem listownej korespondencji - poprzez czas i historię - między kobietą, którą Dante gloryfikował w swoich utworach, a samym florenckim poetą.

Ze swojej ponadczasowej perspektywy Dante - poeta mówi z perspektywy teraźniejszości, podczas gdy Beatrice przemawia i odpowiada poecie z przeszłości językiem wierszy Boskiej komedii.

Pan Petito używa tego dramaturgicznnego zabiegu, aby omówić główne i uniwersalne tematy interesujące Dantego i całą ludzkość: znaczenie pamięci, polityki, wygnania, ucisku, problemu zła i wreszcie tajemnicę miłości.

Beatrice jest próbą uczłowieczenia wielkiego poety i jego muzy. Widzimy ich rozmawiających ze sobą jak dwoje kochanków zastanawiających się nad dylematami ludzkiej egzystencji.


 

Koncert specjalny
Kantata filmowa "Beatrice" - Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy wchodzicie

Wykonawcy:

Krzysztof Dobosiewicz – dyrygent

Emil Dobosiewicz – saksofon

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

Najsłynniejsze tematy z filmów: Odyseja kosmiczna, La Dolce Vita, Otto e Mezzo, Il postino, Cinema Paradiso, Ojciec Chrzestny, The Mask, Laura, Złap mnie, jeśli potrafisz, 007, Austin Powers, Taxi Driver, Poltergeist, Szczęki, Star Wars, Planeta Małp, Aliens, Matrix, E.T., Gladiator.

 

Muzyka filmowa odnosi największy sukces, kiedy nawet osoby, które wcześniej nie widziały filmu, potrafią rozpoznać pochodzącą z niego ścieżkę dźwiękową i odpowiednio połączyć ją z tytułem. W historii kina jest sporo takich przypadków. Chyba każdy potrafi zanucić motyw przewodni z filmu Różowa Pantera, Ojciec Chrzestny czy Gwiezdne Wojny. Napisanie muzyki do filmu nie jest wcale prostym zadaniem. Muzyka wykorzystana do realizacji filmu powinna dobrze wpasować się w klimat historii i jak najlepiej oddać emocje. Dzięki temu wiele melodii napisanych specjalnie na potrzeby filmu staje się hitami wszechczasów.

 

 

Muzyka srebrnego ekranu - Koncert w ramach obchodów Święta Województwa Dolnośląskiego

Wykonawcy:

Jakub Chrenowicz – dyrygent

Grzegorz Mondry – waltornia

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

L. van Beethoven Uwertura koncertowa Coriolan
F. Hidas Koncert waltorniowy
F. Mendelssohn-Bartholdy Symfonia A-dur op. 90 Włoska

 

Muzyka towarzyszy człowiekowi od wielu stuleci, zarówno przy okazji wielkich wydarzeń, jak i w codziennym życiu. Jest ważnym elementem kultury, pozwala wyrażać swoje emocje i myśli. Obecnie jest tyle rodzajów muzyki, że chyba każdy może znaleźć gatunek dla siebie. Wystarczy pójść na koncert, żeby zobaczyć jak obcując z muzyką ludzie stają się dla siebie milsi, bardziej uprzejmi, a czasem nawet serdeczni. Zróżnicowany program dzisiejszego koncertu na pewno wprawi Państwa w dobry nastrój i sprawi, że staniemy się lepsi.

 

Koncert dla uczczenia rocznicy wybuchu Powstania Węgierskiego objęty Patronatem Honorowym Konsula Generalnego Węgier w Krakowie
 
Muzyka łagodzi obyczaje

Wykonawcy:

Paweł Kapuła – dyrygent

Andrzej Ciepliński – klarnet

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

 

Program:

R. Wagner Idylla Zygfryda, WWV 103
W. A. Mozart Koncert klarnetowy A-dur KV 622
L. van Beethoven V Symfonia c-moll, op. 67


Kolejne przekształcenia w istocie bardzo prostego tematu – na tej właśnie zasadzie V Symfonia oparła swoją wyjątkową jednolitość. Główny temat tego dzieła ogranicza się do figury rytmicznej złożonej z czterech nut. Ale właśnie ta prostota dała możliwość „nieskończonych ekspansji”, pozwalając uwolnić „wspaniały potencjał energii” (A. Boucourechliev). Czy faktycznie tak los puka do naszych drzwi?

 

 

Gdy dzieło tworzy temat

wcag 2.0

Filharmonia - Kontakt

Filharmonia Sudecka im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu

ul. Słowackiego 4, 58-300 Wałbrzych
 

Sekretariat
Telefon: +48 74 842-32-87
Fax: +48 74 842-32-89
Mail: sekretariat@filharmonia-sudecka.pl

 

Kasa biletowa

Znajduje się w holu Filharmonii Sudeckiej im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu
 

Godziny otwarcia
wtorek, środa, czwartek: 13:00-15:30
piątek koncertowy: 17:00-19:00
sobota/niedziela koncertowa: 16:00-18:00
 

Telefon: 501-674-397

bilety@filharmonia-sudecka.pl

Zobacz plan sali  i wyposażenie