ico_bip.png   images_1.jpg imgres_1_1.jpg

Krzysztof Kamiński

zwiń

 

Prof. Krzysztof Kamiński , solista – fagocista , dyrygent.
 
 
Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej ( dyplom z wyróżnieniem w 1984 roku) związany od 1987 z Filharmonią Łódzką . Jako solista, kameralista i dyrygent występuje na terenie kraju, także w Niemczech , Francji i Holandii . Dokonał polskich prawykonań koncertów  J. Francaix, A. Joliveta,  J. N. Hummla oraz Divertimenta J. Francaix .Założyciel kilku działających do dziś zespołów kameralnych: Łódzkie Trio Stroikowe, Kwintet Dęty FŁ oraz orkiestra kameralna „Camerata pro Arte”, której jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym. Z zespołem tym nagrał dwie płyty CD: „Muzyka w Starym Klasztorze” oraz „ Con Corno”z waltornistą Dariuszem Mikulskim. W 2002 roku odbył jako dyrygent tournee po Niemczech z orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, dyrygował też wielokrotnie orkiestrami Filharmonii Lubelskiej i Sudeckiej.
 
 
31.12.2009 roku poprowadził „Galę Sylwestrową” w Berlinie. W swoim dorobku posiada ponad 80 wykonań koncertów solowych, 150 koncertów kameralnych, a także kompozycje: „Wspomnienie Octandre” na instrumenty dęte ( 1984) oraz muzykę do przedstawienia „Różowy wujek”, wystawionego w Teatrze Arlekin w Łodzi (1999). W 2002 roku został solistą i konsultantem niemieckiej firmy Frank & Mayer Holzblasinstrumente. Od 1986 roku wykłada w Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie pełni także funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalnego. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych, prowadzi kursy mistrzowskie w zakresie gry na fagocie oraz muzyki kameralnej.
 
Koncerty
 
Koncert Symfoniczny
19 listopada 2010 r.
 
Koncert Sylwestrowy
30 grudnia 2009 r.

Elżbieta Karaś-Krasztel

zwiń

 

Elżbieta Karaś-Krasztel, absolwentka lubelskiego liceum muzycznego w klasie prof. Mieczysława Dawidowicza, studia pianistyczne ukończyła w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Reginy Smendzianki. Po uzyskaniu dyplomu kształciła się dalej u Wiktora Mierżanowa (profesora Konserwatorium Moskiewskiego) oraz Istvána Lantosa (profesora Akademii Muzycznej w Budapeszcie). Była wielokrotną stypendystką Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie. Zdobyła I nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Muzyków w Gdańsku. Ma na swoim koncie dyplomy i wyróżnienia uzyskane m.in. na konkursach w Atenach, Moskwie i Warszawie. Koncertowała w wielu krajach Europy oraz w Kanadzie i Australii. Współpracowała jako solistka z Polską Orkiestrą Kameralną i orkiestrą Sinfonia Varsovia. Dokonała licznych nagrań dla PR i TV, nagrała również płyty z muzyką W.A. Mozarta, F. Chopina oraz nieznanych kompozytorów polskich dla firm APERTO oraz DUX. Artystka jest znakomitą interpretatorką utworów Mozarta. Odniosła wielki sukces wykonując na estradzie Filharmonii Berlińskiej koncert fortepianowy Es‑dur, KV 482, tego kompozytora pod batutą Jerzego Maksymiuka. Po wykonaniu przez nią utworów Mozarta z orkiestrą Sinfonia Varsovia napisano w Niemczech: "Wielkości Jego muzyki lepiej wyrazić się nie da....". Repertuar pianistki obejmuje pozycje rzadko pojawiające się w programach koncertowych, takie jak I Koncert fortepianowy fis‑moll op. 1, S. Rachmaninowa, II Koncert fortepianowy g‑moll op. 16, S. Prokofiewa i Koncert fortepianowy A. Chaczaturiana. Wiele uwagi poświęca artystka muzyce polskiej. Oprócz bogatego repertuaru chopinowskiego gra utwory I.J. Paderewskiego, J. Zarębskiego oraz A. Malawskiego. Elżbieta Karaś-Krasztel współpracuje z kwartetem "Prima Vista" wykonując muzykę kameralną, w tym koncerty J.S. Bacha, W.A. Mozarta i F. Chopina. Od wielu lat Artystka prowadzi klasę fortepianu w warszawskiej Szkole Talentów im. Z. Brzewskiego a od 2010 roku współpracuje z Katedrą Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Za swoją działalność artystyczną i pedagogiczną była wielokrotnie nagradzana w tym Nagrodą Indywidualną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, medalem Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz medalem Gloria Artis.

 

Koncerty

Koncert Symfoniczny 04 maja 2012r.

Agnieszka Karwowska

zwiń

Flecistka, ur. w 1985 roku w Warszawie.
 
Absolwentka Państwowego Liceum Muzycznego im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, studentka V roku Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fletu prof. Elżbiety Dastych-Szwarc.Stypendystka Ministra Kultury RP (2004) oraz Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2002 – 2004).
 
Laureatka przesłuchań, festiwali i konkursów, m.in.: I nagroda na VII Konkursie Muzyki XX i XXI Wieku Dla Młodych Wykonawców, Warszawa/Radziejowice (2007), II nagroda podczas Ogólnopolskich Przesłuchań Uczniów Klas Instrumentów Dętych Drewnianych, Bydgoszcz (2004), I nagroda na Wiosennym Festiwalu Fletowym, Sochaczew (2004, 2002), II nagroda na Konkursie Młodego Muzyka, Szczecinek (2001, 2000, 1999), I nagroda na Spotkaniach Muzycznych Instrumentów Dętych, Warszawa (2000, 1999).
 
Doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich w Polsce i za granicą pod kierunkiem takich profesorów, jak: Philippe Bernold, Janos Balint, Meinhart Niedermayr, Ljubisa Jovanovic, Federica Lotti, Per Oen, Pierre Wavre, Elżbieta Dastych-Szwarc, Jerzy Mrozik.
 
Agnieszka Karwowska koncertowała jako solistka m.in. z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod dyr. Jerzego Salwarowskiego, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej, Lutosławski Youth Orchestra pod kier. Łukasza Borowicza; występowała m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Dworze Artusa w Toruniu, Zamku Królewskim w Warszawie, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, akademiach muzycznych w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Gdańsku.
 
W sezonie artystycznym 2007/2008 współpracowała z Działem Koncertów dla Dzieci i Młodzieży Filharmonii Narodowej.
 
Występowała również na koncertach organizowanych przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Związek Kompozytorów Polskich, wykonując utwory współczesnych kompozytorów polskich: Hundziaka, Dutkiewicza, Pokrzywińskiej czy Gronau.
 
Od kwietnia 2008 Agnieszka Karwowska jest muzykiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Ponadto współpracowała m.in. z Polską Orkiestrą Radiową, Lutosławski Youth Orchestra (pod kier. Łukasza Borowicza, Christiana Eggena), Chopin Academia Orchestra (pod kier. Jana Staniendy), Sinfonia Viva (m.in. pod kier. Krzesimira Dębskiego), Warszawską Orkiestrą Młodych Sinfonia Artis, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina pod dyr. Jerzego Semkowa, Ryszarda Zimaka, Jose Marii Florencio, Jerzego Salwarowskiego czy Moniki Wolińskiej.

Bartosz Karwowski

zwiń

Bartosz Karwowski, ur. 1 VII 1983r., Poznań. 70kg., 180cm. Oczy: chyba niebieskie. We wczesnym dzieciństwie wysłany do szkoły muzycznej. Pod groźbą wyrzucenia z klasy fortepianu wcielony do klasy klarnetu. Rok później: pierwsze zwycięstwo w ogólnopolskim klarnetowym konkursie. Od tamtego czasu do chwili obecnej: udział w około trzydziestu konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in. Warszawa, Genewa, Oława, Olsztyn, Szczecinek, Castelfidardo, Klingenthal, Sanok, Włoszakowice, Radziejowice). Część z nich: wygrane – w tym I nagroda w ubiegłorocznym konkursie w Piotrkowie Trybunalskim: wydarzeniu, które zrzesza najwięcej w Polsce klarnecistów. Inna część: II lub III miejsce. Trzykrotnie: brak wyróżnienia.
 
Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2008: stypendium Narodowego Centrum Kultury „Młoda Polska”.
 
Wszystkie szkoły w Warszawie (matura z historii) ukończone celująco/z wyróżnieniem:
 
1. Szkoła Podstawowa im. St. Moniuszki (klasa Małgorzaty Czachowskiej)
 
2. Liceum Muzyczne im. K. Szymanowskiego (klasa Zenona Kitowskiego)
 
3. Akademia Muzyczna im. F. Chopina (klasa prof. Mirosława Pokrzywińskiego). Studia filozoficzne na Uniwersytecie Warszawskim: w toku.
 
Działalność koncertowa: jak dotąd na terenie Polski, Niemiec, Włoch, Danii, Litwy. Współpraca m.in. z Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Filharmonią Sudecką, Sinfonią Artis, Sinfonią Viva. Występy pod batutą takich mistrzów jak Jerzy Semkow, Wojciech Rajski, Jerzy Maksymiuk.
 
Kursy mistrzowskie m. in. u Eduarda Brunnera, Arnaud Leroy, Guy Dangain, Mieczysława Stachury, Andrzeja Janickiego.
 
Repertuar: każdy, gdy dobry.
 
Nie lubi bezmyślności. Lubi czekoladę.

Joanna Kasperczyk

zwiń

Joanna Kasperczyk urodziła się 17.01.1994 roku w Bytomiu. Ukończyła POSM II st. im.K.Szymanowskiego w Katowicach z wyróżnieniem. Uzyskała tytuł licencjata z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Szymona Krzeszowca i asyst. Małgorzaty Wasiucionek. Brała udział w licznych konkursach skrzypcowych zdobywając nagrody i tytuły laureata. 

 

Oto niektóre z nich w kolejności od najnowszych: 

- uczestnik 2 etapu na IX Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Z. Jahnkego w Poznaniu;

- tytuł finalisty na XIII Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków im. K. Lipińskiego i H. Wieniawskiego w Lublinie;

- nagroda ,,Osobowość muzyczna” na V Music Festival&Master Class w Pile;

- 2 miejsce na IX Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. St. Serwaczyńskiego w Lublinie;

- wyróżnienie na III Międzynarodowym  Konkursie Skrzypcowym im. H. W. Ernsta
 i K. Szymanowskiego we Wrocławiu;

- 3 miejsce i nagroda za Największą Indywidualność International Violin Competition ,,Young Paganini’’ w Legnicy;

- 3 miejsce na II Forum;  2 miejsce na  V Forum, oraz 2 miejsce na VII Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku; 

- 3 miejsce na  III Ogólnopolskim Konkursie Interpretacji Muzycznej w Krasiczynie;

- 4 miejsce na Wielkopolskim Konkursie Wykonawczym w Poznaniu;

- 3 miejsce na XXII Konkursie Bachowskim im St. Hajzera w Zielonej Górze.

 

zdj_joanna_k.jpg 

 

Jako solistka ma za sobą koncerty z towarzyszeniem:

- Filharmonii Sudeckiej, pod kierunkiem Jerzego Koska, jako nagrodę za zdobycie III miejsca i tytuł Największej Indywidualności International Violin Competition ,,Young Paganini’’ w Legnicy;

- Filharmonii Śląskiej im. H.M. Góreckiego, pod batutą Mirosława Jacka Błaszczyka, gdzie jako koncert dyplomowy grała 1 cz. Koncertu skrzypcowego fis-moll H. Wieniawskiego;

- Śląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Roberta Kabary na ,,Koncercie walentynkowym” na którym solistą był również prof. Konstanty Andrzej Kulka, oraz w ramach ,,Dyrygenckich koncertów dyplomowych”;

- Filharmonii Dolnośląskiej,  pod batutą Wojciecha Rodka, na XXII Ogólnopolskim Festiwalu ,,Gwiazdy Promują’’, na którym solistą był również prof. Szymon Krzeszowiec, oraz na Festiwalu ,,Młoda Polska” im. L. Różyckiego, na którym dyrygentem był maestro Tomasz Bugaj, a solistą także prof. Roman Lasocki;

- Orkiestry Festiwalowej V Music Festival and Master Class w Pile;

- Orkiestry Szkoły Muzycznej im. F. Chopina w Bytomiu, z którą zdobyła wyróżnienie za  najlepsze wykonanie partii solowej Koncertu skrzypcowego a–moll  J. S. Bacha na II Ogólnopolskim Festiwalu Orkiestr Szkół Muzycznych I stopnia w Będzinie;

- Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej im. K. Szymanowskiego.

 

Odnajdywała się także w roli członka zespołów. Na szczególną uwagę zasługują takie zespoły jak:

- duet z gitarzystą, z którym zdobyła I miejsce na III Ogólnopolskim Konkursie ,,Gitara w muzyce kameralnej’’ w Tychach, oraz I miejsce na VII Świdnickim Konkursie Zespołów Kameralnych;

-kwartet smyczkowy, z którym jako prymariusz w lipcu tego roku zdobyła 2 miejsce na „The 21st Century Art” International Competition w Trenczynie na Słowacji, grała w Operze i Filharmonii Podlaskiej, oraz w sali koncertowej NOSPR.

 

Doskonaliła swoją grę na różnych warsztatach u takich profesorów jak: Bartosz Była, Wiesław Kwaśny, Jakub Jakowicz, Roland Baldini, Xiaoming Wang, Bartłomiej Nizioł, Paolo Zordanazzo, Rafał Zambrzycki-Payne, oraz Ivry Gitlis.

 

Koncerty
 
Koncert Laureatów Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Młody Paganini w Legnicy
18 maja 2012 r.

Arkadiusz Kątny

zwiń

Urodził się w 1990 r. w Ostrowie Wielkopolskim. Jest uczniem piątej klasy II stopnia ZSM im. Krzysztofa Komedy - Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim w klasie perkusji mgr Pawła Kary, oraz uczniem IV Liceum Ogólnokształcącego im. Fryderyka Chopina.
 
Pogłębiał swoją wiedzę i technikę gry na lekcjach wykładanych przez światowej sławy marimbafonistów, kompozytorów i wykładowców m.in.: K. Myćka, J. Wota, B. Bacanu, M. Kamiya, E. Kopetzki, J. Thrower, J. Beck i wielu innych. Występował w licznych koncertach, recitalach na terenie całego kraju. Czynnie uczestniczył w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach m.in.: w VI Międzynarodowym Forum Perkusji w Żaganiu w 2004 roku, w II Międzynarodowej Akademii Marimby Katarzyny Myćki we Wrocławiu w 2005 roku; w X Uczniowskim Forum Muzycznym w Warszawie w 2006 roku; w IV Międzynarodowym Festiwalu Perkusyjnym „Źródła i Inspiracje" w Krakowie w 2006 roku; w III Międzynarodowym Kursie Mistrzowskim w Bielsko - Białej w 2007 roku; w VIII Międzynarodowym Festiwalu Crossdrumming w Warszawie w 2007 roku Warto wyróżnić koncert "Nasi Młodzi Wirtuozi", gdzie wraz z orkiestrą Filharmonii Kaliskiej wykonał swoje autorskie kompozycje. Często bierze udział w koncertach symfonicznych, gdzie wspomaga grupę instrumentów perkusyjnych tejże orkiestry. est laureatem i finalistą konkursów: VII Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski UFM - Warszawa 2006 - I Nagroda Jury, Nagroda Wykonawców, Nagroda Publiczności - Ogólnopolskie Przesłuchania Kameralnych Zespołów Perkusyjnych - Kraków 2006 - II Międzynarodowy konkurs kompozytorski Quey Percussion Duo, East Harford, CT, USA 2007 – Finalista za utwór „Chain" - V Międzynarodowy konkurs PENDIM na instrumenty perkusyjne, Plovdiv, Bulgaria 2007 - I Nagroda Jury w gr. V, Specjalna Nagroda IKMMA (International Katarzyna Mycka Marimba Academy) "for the Best Marimba Performance“ - Międzynarodowy konkurs „New Music Nanacy Zeltsman“ – finalista za utwór „Ypsilon“.
 
"Arkadiusz zaczął komponować z zamiłowania do marimby.." Lekcje kompozycji pobiera u mgr Andrzeja H. Baczyka. Komponuje muzykę marimbową, kameralną, orkiestrową.
 
W lipcu 2006 roku z rąk Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego otrzymał honorowy tytuł „Młody Artysta 2006” , oraz w październiku Honorowe Wyróżnienie Starosty Ostrowskiego za wyjątkowe osiągnięcia w muzyce. W marcu 2007 otrzymał statuetkę "Orła" dla prymusów wręczoną przez Starostę Ostrowskiego.
 
W czerwcu 2007 został stypendystą Otwartej Filharmonii Agrafki Muzycznej, oraz został uhonorowany przez prezydenta miasta Ostrowa Wlkp. tytułem „Osobowość Ostrowskiej Kultury 2007”.

Agata Kielar-Długosz

zwiń

Koncerty
 
Koncert symfoniczny
07 grudnia 2012r.
 
Inauguracja XXXIV Sezonu Artystycznego
09 września 2011r.

Grzegorz Kiercz

zwiń

Ur.13.06.1997r w Wałbrzychu. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 5 lat. Od 2003r. kontynuuje naukę w ZSM w Wałbrzychu w klasie fortepianu mgr Edyty Szal. Brał udział w różnych konkursach i przesłuchaniach m. in.: IV Międzyszkolny Konkurs duetów Fortepianowych w Jeleniej Górze w 2004r. (II miejsce); II Konkurs Interpretacji Utworów Fortepianowych Na Cztery Ręce i Dwa Fortepiany w Nysie w 2005r. (wyróżnienie); V Konkurs Muzyczny im. Juliusza Zarębskiego w Łomiankach w 2005r. (uczestnictwo); I Miniaturowe Zmagania Najmłodszych Pianistów w Świdnicy w 2006r. (II miejsce); XVII Kłodzki Konkurs Pianistyczny w 2007r. (II miejsce); VII Niemiecko-Polski Konkurs Pianistyczny "Hillera" w Zgorzelcu w 2008r. (I miejsce); V Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. Emmy Altberg w Łodzi w 2008r. (I miejsce); Makroregionalne Przesłuchania Uczniów Klas Fortepianu Szkół Muzycznych I stopnia w Poznaniu w 2009r. (zakwalifikowanie się do etapu ogólnopolskiego); Ogólnopolskie Przesłuchania Uczniów Klas Fortepianu Szkół Muzycznych I stopnia w Warszawie w 2009r.

Występ z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej jest nagrodą za dotychczasowe osiągnięcia w grze na fortepianie.

Adam Klocek

zwiń

Rafał Kobyliński

zwiń

Urodzony 03.06.1989 r. w Wałbrzychu.
 
W 1996 roku rozpoczął naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. w klasie fortepianu u pani Wandy Niedźwiedzkiej. Obecnie jest uczniem OSM II st. Opiekę nad jego muzycznym rozwojem sprawuje pani mgr Natalia Ceroń - Janusz. Jest laureatem wielu konkursów pianistycznych. Jego dotychczasowe osiągnięcia to między innymi:
 
VI miejsce – Ogólnopolskie przesłuchania uczniów klas fortepianu szkół muzycznych I st. Warszawa, 2001
 
Laureat – Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny Polskiego Radia BIS Haydn Junior Warszawa, 2002
 
W roku szkolnym 2002/2003 otrzymał stypendium przyznane przez Akademię Rozwoju i Filantropii w Polsce w ramach Funduszu Celowego „Agrafka Muzyczna”.
 
Wyróżnienie II st. – IV Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny Kraków, 2003
 
Wyróżnienie – IX Konkurs Pianistyczny im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej Płock, 2006
 
I miejsce – niemiecko-polski Konkurs Pianistyczny „Hiller” Görlitz/Zgorzelec, 2008

Włodzimierz Korcz

zwiń

Koncerty
 
Koncert Oratoryjny - Zakończenie Sezonu Artystycznego 2011/2012
22 czerwca 2012 r.

Jerzy Kosek

zwiń

Dyrygent i pedagog, urodzony 16 kwietnia 1960 w Ornecie.

 

Studiował w klasie dyrygentury Karola Stryji w Akademii Muzycznej w Katowicach, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejetności doskonalił w Berlinie pod kierunkiem Olafa Kocha oraz w Wiedniu u Karla Osterreichera i Vaclava Neumanna. W 2002 uzyskał klwalifikację I stopnia w dziedzinie dyrygentury i stopień doktora sztuki.

 

W 1987 został laureatem 3. Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów w Katowicach, w 1989 otrzymał wyróżnienie na 6. Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów w Budapeszcie, w 1995 był finalistą 1. Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów w Jerozolimie.

 

Jerzy Kosek dyrygował większością polskich orkiestr symfonicznych i kameralnych, a za granicą - w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Portugalii, na Węgrzech, Ukrainie, w Jugosławii, Izraelu, Wenezueli, Stanach Zjednoczonych (m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku) i Chinach.

 

Artysta w swoim dorobku posiada kilkanaście płyt CD, nagrania archiwalne dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, jak również telewizji izraelskiej i jugosłowiańskiej. Uczestniczył też w nagraniu muzyki do filmu "Słodko Gorzki" w reż. Władysława Pasikowskiego (1996).

 

W 1985 został dyrygentem Filharmonii Śląskiej w Katowicach, w latach 1990-99 sprawował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Częstochowskiej, w latach 1999-2003 - dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Olsztyńskiej, w latach 2000-2004 - dyrektora artystycznego Filharmonii Koszalińskiej, od 2004 do 2006 - dyrektora artystycznego Filharmonii Rzeszowskiej.

W 2011r. otrzymał tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie dyrygentury.

Jerzy Kosek  jest obecnie profesorem Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki.

 

Od 20 grudnia 2010r. do 31 sierpnia 2014 był dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.

Marta Kosek

zwiń

Andrzej Kosendiak

zwiń

Paweł Kotla

zwiń

Paweł Kotla – urodzony w Szczecinie, absolwent Liceum Muzycznego w Poznaniu, dyrygenturę studiował u Ryszarda Dudka i Bogusława Madeya na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie i na Accademia Chigiana w Sienie. Studia podyplomowe w zakresie muzykologii i praktyki wykonawczej ukończył na Uniwersytecie w Oksfordzie u Andrew Parrotta. Prócz tego brał udział w kursach mistrzowskich w Wiedniu, Innsbrucku, Bressanone i u legendarnego fińskiego profesora Jormy Panuli.

 

Jako asystent pracował z takimi dyrygentami jak Sir Simon Rattle, Valery Giergiew, otrzymując doskonałe opinie m.in. od Sir Colina Davisa („Paweł Kotla to dyrygent posiadający godny uwagi talent. Z przyjemnością zarekomendowałbym go każdemu”), Sir Neville’a Marrinera i Yuri Temirkanova.

 

Pawel Kotla - fot. Marcin Stępien

 

Dyrygował w Wlk. Brytanii, Szwecji, Białorusi, Belgii, Hiszpanii, Mołdawii, Niemczech, Gruzji, Czechach, Austrii, Rosji, Brazylii i na Ukrainie, w takich słynnych salach jak Royal Albert Hall, Royal Festival Hall i Barbican Hall w Londynie, Opera w Kijowie, Filharmonia Berlińska, Opera Królewska w Madrycie, Berwaldhallen w Sztokholmie, Opera w Sao Paulo i Wielka Sala Filharmonii w Petersburgu m. in. z London Symphony Orchestra, Orquestra Sinfônica Municipal de Sao Paulo, Drottningholm Barockensemble, City of Birmingham Symphony Orchestra, Birmingham Contemporary Music Group, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Ukrainy, Narodowa Orkiestra Kameralna Gruzji – Georgian Sinfonietta, Państwowa Filharmonia Białorusi  i z jedną z czołowych orkiestr kameralnych Europy London Mozart Players. Słynny Sunday Times napisał o jego koncercie: „To była doskonała lekcja dyrygowania. Dyrygowanie jest tajemniczą sztuką, ale najwyraźniej w tym wypadku dzieli swoją naturę z siłami żywiołów.” Jest pierwszym polskim dyrygentem swojego pokolenia, który wystąpił z jedną z najlepszych orkiestr świata Filharmonią w St. Petersburgu. Występował z większością polskich filharmonii, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Filharmonią Narodową, Baltic Neopolis Orchestra, Operą na Zamku w Szczecinie i Warszawską Operą Kameralną, nagrywał z Polską Orkiestrą Radiową i NOSPR. Współpracował także z Wydziałem Studiów Operowych Guildhall School of Music w Londynie.

 

W kwietniu 2004 r. otrzymał medal Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. W 2010 r. uhonorowany został najstarszym polskim odznaczeniem regionalnym – Złotą Odznaką Honorową Gryfa Zachodniopomorskiego. W czerwcu 2007 r. wygrał konkurs Fundacji Murray-Smith Laird i London Symphony Orchestra, dzięki któremu wyróżniony został zaproszeniem do współpracy z orkiestrą w ramach prestiżowego programu objętego osobistym patronatem Sir Colina Davisa.

 

Z Młodzieżową Orkiestrą Unii Europejskiej (EUYO) otwierał obchody 50-lecia Parlamentu UE. Tym samym stając się pierwszym dyrygentem w historii, który wystąpił w sali obrad Parlamentu Europejskiego.

 

Był twórcą i dyrektorem artystycznym najbardziej spektakularnego sukcesu programu kulturalnego Polskiej Prezydencji w UE - I, CULTURE Orchestra. Wraz z zespołem tym odbył pod patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego tournee po najbardziej prestiżowych salach koncertowyh 7 stolic europejskich i wystąpił na uroczystym koncercie w Filharmonii Narodowej 11 listopada roku Prezydencji.

 

W lutym 2013 roku z Państwową Filharmonią w Mińsku otwierał obchody Roku Lutosławskiego na Białorusi, a od trzech lat jako stały dyrygent gościnny współpracuje z Narodowym Konserwatorium Gruzji. Przy współpracy z Ministerstwem Spaw Zagranicznych jest jednocześnie niezwykle aktywny na polu polskiej dyplomacji kulturalnej w krajach Partnerstwa Wschodniego (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Mołdawia i Ukraina).

Karol Kowal

zwiń

Urodzony w 1983 roku. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Ostrowie Wielkopolskim, w klasie kontrabasu mgr-a Radosława Maniaka (2001). W 2006 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie kontrabasu ad. Ireny Olkiewicz. Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury w latach 2004-2006. Laureat trzeciego miejsca i Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego podczas Konkursu International Society of Bassists w Richmond (USA, 2003); piątego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Kontrabasowym im. J. M. Spergera w Ludwigslust (Niemcy, 2004) oraz drugiej nagrody w kategorii solowej konkursu ISB w Michigan (USA, 2005). Występował z recitalami w Polsce, Niemczech, Francji, Rumunii i USA, gdzie w czerwcu 2007 dokonał prawykonania „Sonaty na kontrabas i fortepian” Katarzyny Brochockiej. Koncertował jako solista z towarzyszeniem orkiestr pod batutą Adama Klocka, Grzegorza Olkiewicza oraz Maestro Franco Petracchi’ego. W sezonie artystycznym 2007/2008 prawykona „Ściany” Grzegorza Partycjusza Wierzby z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, a także „Koncert kontrabasowy” Katarzyny Brochockiej z Orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie. Od roku 2006 muzyk Orkiestry Filharmonii Kaliskiej. Od stycznia 2008 stypendysta Wanda L. Bass School of Music w Oklahoma City (USA).

Paweł Kowalski

zwiń

Jest jednym z najbardziej wszechstronnych polskich muzyków. Był pierwszym po Krystianie Zimermanie wykonawcą Koncertu fortepianowego Witolda Lutosławskiego, który zagrał pod dyrekcją Kompozytora w kwietniu 1989r. w Warszawie. Pianista wykonuje recitale z muzyką Bacha, Chopina, Skriabina, Beethovena, oraz utwory na fortepian z orkiestrą Chopina, Brahmsa, Ravela, Poulenca, Gershwina, Panufnika, Góreckiego. Ponadto gra muzykę kameralną, filmową oraz jazz. Paweł Kowalski studiował w Hochschule für Musik „Rheinland” w Kolonii, w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie ( dyplom z wyróżnieniem) oraz w The Vancouver Academy of Music ( stypendium Witolda Lutosławskiego ).
 
Pianista występował w większości krajów europejskich, USA, Kanadzie i Japonii, m. in. w paryskiej Salle Pleyel, w Schauspielhaus w Berlinie, w Konserwatorium w Brukseli w RadioKulturhaus w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu, Estonia  Concert Hall w Tallinie, jak również na znanych festiwalach: BBC w Londynie, Europalia, Klavierfestival Ruhr, Carinthischer Sommer, Concentus Moravie, Musikfestwochen Meiringen, Musikwoche Braunwald, na festiwalach Chopinowskich w Gaming, Mariańskich Łaźniach, Dusznikach Zdroju, Antoninie, na Warszawskiej Jesieni, Festiwalu w Łańcucie, Festiwalu „Kwartet Śląski i Jego Goście”, na Festiwalu Mozartowskim w Warszawie i wielu innych. Koncertował z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Yehudi Menuhina, z orkiestrami radiowymi w Berlinie i Oslo, jak również z wieloma orkiestrami filharmonicznymi w Europie.
 
Dokonał nagrań dla kilkunastu radiofonii, nagrał płyty kompaktowe z utworami Beethovena, Brahmsa, Chopina, Zarębskiego.
 
W 2004 roku był solista w Koncercie fortepianowym Wojciecha Kilara z Narodową Orkiestra Symfoniczną Polskiego Radia w ramach projektu „Pociąg do Muzyki Kilara”. Na partyturze utworu Kompozytor napisał – „Panu Pawłowi Kowalskiemu z wdzięcznością za piękne i tak bardzo moje wykonanie tego Koncertu …”
 
Z okazji poszerzenia Unii Europejskiej, Paweł Kowalski uznany został  przez francuski tygodnik Courrier International za jedną z czterech najciekawszych osobowości z Polski.
 
W 2005r.  artysta koncertował ponownie z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Poskiego Radia, z Polską Orkiestrą Radiową, występował z recitalami m. in. w Wielkiej Sali Tonhalle w Zurychu, a także został zaproszony do udziału w jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Hummla w Bratysławie.
 
„…w panu Kowalskim znalazłem świetnego wykonawcę mego Koncertu. Jest on wybitnie utalentowanym pianistą i wysoce inteligentnym muzykiem…” (Witold Lutosławski).

Jacek Kraszewski

zwiń

 

jacek_kraszewski_1a.jpg

 

Urodził się 27.07.1957 r. w Szczecinie. W 1982 r. uzyskał dyplom z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury prof. Witolda Krzemieńskiego. W latach 1978-1992 był skrzypkiem i dyrygentem w Operze i Operetce w Szczecinie, a od 1989 r. jej dyrektorem naczelnym i artystycznym. W tym czasie prowadził również działalność koncertową jako dyrygent Filharmonii Szczecińskiej i działalność dydaktyczną jako pracownik naukowy Akademii Muzycznej w Poznaniu. W latach 1993-1996 był dyrygentem w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, a w sezonie artystycznym 1994/95 pełnił w nim obowiązki dyrektora artystycznego. W latach 1994-2000 współpracował z Polską Operą Telewizyjną we Wrocławiu, z Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu oraz z zespołem Ballet Classique de Paris, a od 1998 r. prowadzi polsko-niemiecką orkiestrę młodzieżową "Pomerania". Jako dyrygent jest częstym gościem polskich i zagranicznych zespołów symfonicznych i operowych. Od stycznia 2005 r. do 2007r. był zastępcą dyrektora ds. artystycznych w Operze na Zamku w Szczecinie.

 

Koncerty
 
Koncert Symfoniczny
20 maja 2011r.

Tomasz Krzysica

zwiń

 
fs_tomasz_krzysica_foto1_1.jpg
 
Absolwent  Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie H. Mickiewiczówny. Jako student uczestniczył w krajowych i zagranicznych kursach mistrzowskich, m.in. u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Ryszarda Karczykowskiego. Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda i Nagroda Specjalna, 1999), Międzynarodowego Konkursu Głosów Operowych “Rosetum” w Mediolanie( I nagroda, 2001) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (II nagroda i Nagrody Specjalne, 2001). Otrzymał “Premio Basiola” - nagrodę włoskiej krytyki muzycznej dla najciekawszej osobowości artystycznej włoskich konkursów wokalnych w 2001 roku. Debiutował partią Leńskiego w Operze Bałtyckiej, a w 2000 roku związał się z Warszawską Operą Kameralną, gdzie śpiewa pierwszoplanowe partie m. in.: Tamina, Ferranda, Ottavia, Belmonta w operach W. A. Mozarta.
W 2001r. został zaproszony do udziału w premierze  „Otella” Verdiego (Cassio) na scenie Theatre du Capitole w Tuluzie. W 2003r. w Teatrze Narodowym w Warszawie zaśpiewał partię Pruniera w "La rondine" Pucciniego,  w 2004 r. wykonał partię Narrabotha w "Salome" R. Straussa, a w 2009r. partię Rodericka w "Zagładzie domu Usherów" P. Glassa.
     Artysta dysponuje szerokim repertuarem oratoryjno-kantatowym.. Mszę „In tempore belli” Haydna śpiewał w paryskim Théatre des Champs-Elysées i podczas Festiwalu w Nantes z towarzyszeniem Francuskiej Orkiestry Narodowej pod batutą Charlesa Dutoit,   "Requiem" Mozarta - na Festiwalu w Saint-Denis z Filharmonikami Francuskimi pod dyrekcją Kurta Masura. Artysta brał udział w prawykonaniu światowym "Magnificat"   W. Kilara a także w serii koncertów z " Missa pro pace".
     Artysta występuje regularnie w polskich filharmoniach oraz bierze udział w słynnych polskich festiwalach muzycznych,  jak "Wratislavia Cantans",  "Festiwal Mozartowski", "Muzyczna Praga" pod batutą wybitnych  dyrygentów : A.Witem , K. Kordem, J. Katlewiczem, T. Bugajem, J. Kaspszykiem, W. Michniewskim, T. Wojciechowskim. Występował wspólnie z K. Ricciarelli, D. Hvorostowskim, C. Gallardo-Domas, V. Galouzinem, I. Kłosińską, I. Hossą, U. Kryger, A. Kruszewskim.

Ondrej Kukal

zwiń

Ondřej Kukal jest dziś jedną z bardziej znanych osobowości generacji młodych artystów. Jest wszechstronnym muzykiem, będąc równocześnie skrzypkiem, dyrygentem i kompozytorem. Urodził się w 1964r. w Pradze, gdzie później studiował w konserwatorium. Studiował skrzypce na Akademii Sztuk Muzycznych u prof. Josefa Vlacha, a studia kompozytorskie ( u Jindřicha Felda) zakończyły się przedstawieniem jego własnego koncertu skrzypcowego oraz poprowadzeniem przez niego jako dyrygenta swojej kompozycji na wielką orkiestrę symfoniczną pt. Danse Symphonique. Również podczas studiów dyrygował Praską Orkiestrą Studencką. W latach 85-95 był członkiem Vlach-Quartett. Koncerty i w tym zespole zaowocowały napisaniem pierwszego Kwartetu Smyczkowego op.9, który to w roku 1989 przyniósł mu wyróżnienie na konkursie kompozytorskim "Generation". Po zakończeniu studiów poświęcił się Kukal intensywnie wszystkim swoim muzycznym zainteresowaniom. W roku 1993 został dyrygentem założonej w 1946r. przez Vaclava Talicha Czeskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1991-96 pracował jako główny dyrygent Südböhmischen Kammerphilharmonie. Od 1996 roku do dziś jest dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Czeskiej Rozgłośni Radiowej. W tym samym roku przejął na siebie obowiązki Koncertmistrza w Praskiej Orkiestrze Kameralnej, z którą później dawał koncerty w New Yorker Lincoln Center, argentyńskim Teatro Colon i w wiedeńskim Musikverein. Jako dyrygent był zapraszany do współpracy z wieloma czeskimi orkiestrami (FOK, FIlharmonia Narodowa w Brnie, Filhramonia im. Janacka w Ostrawie). W roku 1998 był gościem BBC Symphony Orchestra, gdzie dyrygował najsłynniejsze dzieła z czeskiego repertuaru muzycznego. W sezonie 98/99 został zaproszony do dyrygowania 2 koncertami (abonamentowymi) z Czeską Filharmonią. Dla Kukala połączenie "kompozytor- dyrygent-skrzypek" jest charakterystyczne, a dzięki uczestniczeniu w zespołach znajduje on wciąż inspiracje, które są dla kompozytora ważną motywacją do muzycznego przedstawiania swoich dzieł. W swoich poczynaniach artystycznych kładzie wyjątkowy nacisk na różnorodne style muzyczne - od klasycyzmu po muzykę XX w. Największe kompozycje, które wyszły spod jego ręki zostały nagrane przez Czeską Orkiestrę Radiową i wydane na płytach CD. Swoją bogatą muzyczną twórczością udowadnia Ondřej Kukal, że wielostronność nie tylko nie wyklucza profesjonalnego opanowania fachu, ale w przeciwieństwie do wyuczonej dojrzałości pozwala na rozwijanie w pełni swej osobowości artystycznej.

Leszek Kułakowski

zwiń

Leszek Kułakowski należy bez wątpienia do elity polskich artystów jazzowych w kilku najważniejszych kategoriach:
 
- jazzowych twórców kompletnych (kompozytor, pianista, aranżer, teoretyk);
- jazzowych kompozytorów;
- jazzowych leaderów;
- jazzowych workoholików.
 
Te cztery kategorie wskazują na bardzo dobrego artystę jazzowego, o kreatywnej, charyzmatycznej osobowości i ogromnym potencjale twórczym, który swoją obecność na polskiej scenie jazzowej zawdzięcza intuicyjnemu łączeniu wielkiego talentu, inteligencji z uporem i twórczą pracą. To także znak artystycznej samoświadomości. Współpracował z wieloma czołowymi postaciami polskiego jazzu i koncertował w najważniejszych festiwalach jazzowych kraju i scenach Europy Zachodniej (Niemcy, Holandia, Francja, Hiszpania) i Stanach Zjednoczonych.

Maria Szwajger-Kułakowska

zwiń

Jest profesorem zwyczajnym w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Katowicach. Od sześciu lat pełni funkcję kierownika tej Katedry. Prowadzi zajęcia dla pianistów z zakresu nauki akompaniamentu oraz zespołów kameralnych.
 
Studia pianistyczne odbywała w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach (obecnie AM) w klasie fortepianu prof. Marty Furmanikowej oraz uzupełniała w dziedzinie kameralistyki w Hochschule für Musik w Wiedniu w klasie kameralnej prof. Franza Holetschka.
 
Prowadzi bardzo ożywioną, zwłaszcza jako kameralistka, działalność koncertową. Występowała prawie w całej Europie, a także w krajach byłego Związku Radzieckiego, w Korei, Japonii, Chinach, Tajlandii, w Kanadzie, Chile,Peru, Urugwaju i Argentynie. Towarzyszyła wybitnym solistom, jak Wanda Wiłkomirska, Konstanty Andrzej Kulka, Ivry Gitlis, Tsuyoshi Tsutsumi, Evgenij Buszkow, Bartłomiej Nizioł czy Piotr Pławner. Wraz ze skrzypkiem Andrzejem Grabcem i wiolonczelistą Pawłem Głombikiem tworzyła przez wiele lat Trio PR i TV, które w tym składzie zostało laureatem I nagrody na X Międzynarodowym Konkursie Kameralnym w Colmar we Francji i dokonało wielu radiowych nagrań archiwalnych oraz wydało płytę z utworami Fryderyka Chopina (w latach kiedy wydanie płyty było u nas w kraju rzadkością).
 
Obecnie w swoim dorobku posiada kilkanaście nagrań płytowych CD, w większości dokonanych za granicą.
 
Jest laureatką wielu specjalnych wyróżnień i nagród dla pianistów w
 
różnego typu konkursach instrumentalnych (np. za najlepszy recital na Międzynarodowym Konkursie im. J.Thibaud w Paryżu z Bartłomiejem Niziołem, czy w kilku kolejnych edycjach Międzynarodowego Konkursu im.
 
H.Wieniawskiego w Poznaniu; na jednym z nich otrzymała jedyną nagrodę dla najlepszego pianisty Konkursu z rąk wdowy po Władysławie Szpilmanie).
 
Chętnie zapraszana w charakterze tzw. oficjalnego pianisty do wielu
 
konkursów krajowych i zagranicznych. Była oficjalnym pianistą we Freiburgu, Poznaniu, w Warszawie w międzynarodowej edycji konkursu wiolonczelowego, kilkakrotnie w Markneukirchen (skrzypcowym i wiolonczelowym). Wielokrotnie w charakterze oficjalnego pianisty była zapraszana do cieszącego się ogromnym prestiżem i renomą konkursu skrzypcowego w Hanowerze.
 
Uczestniczy w charakterze wykładowcy jak i akompaniatora w kursach mistrzowskich takich jak Łańcut, Poznań, Żagań, Amsterdam-Holland Music
 
Sessions, Lehrte-Niemcy czy Salzburg Sommerakademie. Prowadzi również liczne kursy warsztaty kameralne w szkołach muzycznych i uczelniach w Polsce i za granicą (np.Akademia Muzyczna w Stuttgarcie czy w Oulu w Finlandii.
 
Od paru lat pod jej kierunkiem wybitnie uzdolniona muzycznie młodzież kształci się w zakresie gry kameralnej w Zakopanem w ramach programu realizowanego przez Fundusz na Rzecz Dzieci i Ministerstwo Kultury i Sztuki.
 
Współpracowała z wieloma światowej sławy pedagogami i artystami, by tylko wymienić takie nazwiska jak Ida Haendel, Igor Ojstrach, Igor Ozim,
 
Hermann Krebbers, William Pleeth, Tsuyoshi Tsutsumi, Ruggiero Ricci, Zachar Bron, Yair Kless, Mauricio Fuks, Takashi Shimizu, Wolfgang Boetcher, Wolfgang Marschner i wielu innych.
 
Przez 20 lat brała udział w kolejnych Międzynarodowych Festiwalach Henryka Wieniawskiego w Szczawnie Zdroju akompaniując wielu wspaniałym skrzypkom z Polski i zagranicy.
 
Wielokrotnie powierzano jej funkcję recenzenta i promotora w przewodach kwalifikacyjnych obu stopni (doktorskich i habilitacyjnych), a także recenzenta w staraniach o profesurę.
 
W ostatnich latach wiele razy pełniła również funkcję jurora konkursów kameralnych np. w Międzynarodowym Międzyuczelnianym Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi czy na konkursie dla pianistów i skrzypków w ramach International Festiwal w Tokio w kwietniu 2005. Wykształciła licznych kameralistów, którzy są uznanymi pedagogami i wykonawcami w tej dziedzinie sztuki muzycznej.

Celina Kotz

zwiń

Celina Kotz jest uczennicą IV klasy Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. M. Karłowicza. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat pod kierunkiem mgr Anny Bartusch w Szczecinku. Od 2004 jej pedagogiem jest mgr Karina Gidaszewska.

 
Koncertowała już kilkakrotnie z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych i kameralnych m.in. Słupskiej Orkiestry Kameralnej, Orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Orkiestry Filharmonii Bałtyckiej czy Szkolnej Orkiestry Symfonicznej i Kameralnej. Wielokrotnie nagrywała dla radia i telewizji miedzy innymi w Studio Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Jej talent podziwiany był już w Wiedniu podczas koncertu dla polonii austryjackiej oraz w Gesellschaft fur Musiktheater, w Belwederze - na zaproszenie Pierwszej Damy RP śp.Marii Kaczyńskiej, w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, a także w ramach programu Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w Zamku Królewskim i Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wielokrotnie grywała także w Muzycznej Wadze Miejskiej i Salonie Muzycznym Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu. Swój warsztat doskonaliła podczas wielu Mistrzowskich  Kursów prowadzonych przez największe sławy wiolinistyki.
Bierze udział w licznych międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach skrzypcowych i kameralnych, zdobywając czołowe lokaty, m.in.:
 
 
2012 Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy „Młody Paganini” w Legnicy – I miejsce
2012 Ogólnopolskie Przesłuchania CEA w Warszawie  – I miejsce
2011 XIV Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu – udział w II etapie
2010 III Młodzieżowy Konkurs na skrzypce solo im. T. Wrońskiego Tomaszów Mazowiecki – I miejsce
2009 XXXV Konkurs Bachowski im. Stanisława Hajzera Zielona Góra – I miejsce
2009  VIII Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy im. Z. Jahnkego – IV miejsce
2009  III Międzynarodowe Spotkania Młodych Skrzypków im. Prof. M. Ławrynowicza  – I miejsce
2009 VI Międzynarodowy Konkurs im. G.P.Telemanna    – I miejsce
2008 II Młodzieżowy Konkurs na Skrzypce Solo im. T. Wrońskiego   – I miejsce
2007  VII Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy pamięci A. Januszajtis   – I miejsce
2006 Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych „Wiosna Młodych Kameralistów” – II miejsce
2006 IV Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy „Młody Paganini”  - I miejsce
2006 I Konkurs Duetów Smyczkowych  – I miejsce
2005 Talenty pre Europu  – I miejsce w kategorii skrzypiec oraz I miejsce w kategorii zespołów kameralnych
2005 Wielkopolski Konkurs Wykonawczy  – Grand Prix
2004 Międzynarodowy Konkurs im. J. Garści  – Grand Prix
 
Koncerty
 
Koncert Laureatów Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Młody Paganini w Legnicy
18 maja 2012 r.

Grzegorz Kurzyński

zwiń

KURZYŃSKI Grzegorz - rektor Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu; pianista; tytuł naukowy prof. sztuk muzycznych;  ur.23.II.1943, Poznań.
 
Kariera naukowa: studia pianistyczne Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna we Wrocławiu (1972); Królewskie Konserwatorium w Brukseli  (1984); podyplomowe studia mistrzowskie w Juilliard School of Music w Nowym Jorku w klasie prof. Josepha Kalichsteina i prof. Abbey Simona  (1987). Tytuł naukowy prof. sztuk muzycznych (1992). Staże i współpraca zagraniczna: prywatne stypendium wybitnego pianisty amerykańskiego Malcolma Fragera., stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki Rządu Belgijskiego oraz Fundacji Barbary Piaseckiej-Johnson (1984,1986).
 
Kariera zawodowa: Akademia Muzyczna we Wrocławiu (od 1972), Akademia Muzyczna w Poznaniu (od 1996).
 
Pełnione funkcje: Akademia Muzyczna we Wrocławiu: kierownik Katedry Fortepianu (od 2001); prorektor ds. naukowo-dydaktycznych (1999-2002). Od 2002 rektor tej uczelni.
 
Działalność artystyczna: solista i kameralista; koncerty w Polsce oraz w Anglii, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Rosji, Ukrainie, Luksemburgu, b. Czechosłowacji, Austrii, Stanach Zjednoczonych, Australii i we Włoszech. Nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne.
 
Inne: juror krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych; członek Rady Szkolnictwa Artystycznego w Ministerstwie Kultury (2002-2004); członek Komisji Akredytacyjnej - Proces Boloński Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP); przewodniczący Akredytacyjnej Komisji Uczelni Artystycznych (AKUA) (od 2002); wiceprzewodniczący Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych (KRUA) (od 2005); ekspert do tworzenia standardów na kierunkach instrumentalistyka i jazz i muzyka estradowa; członek Komisji Ekonomicznej KRASP; członek Zespołu ds. Opracowania Modelu Awansu Naukowego w Polsce KRASP; członek zarządu sieci europejskich uczelni artystycznych Chain of Music and Dance (CHAIN); członek Polifonia Tuning working group w ramach Association Europeenne des Conservatoires, Academies de Musique et Musikhochschulen (AEC). 
 
Kontakt: tel. (71) 355 90 56 lub 355 55 43 wewn. 151; faks (71) 355 91 05;
 

Warcisław Kunc

zwiń

 

  warcislaw_kunc_1.jpg

Studia odbył w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasach prof. B. Madeya i H. Czyża. Był dyrektorem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1989-92. Następnie kierował Operą na Zamku w Szczecinie w latach 1992-2004, 2008-2011. Sprawował kierownictwo muzyczne w ponad pięćdziesięciu spektaklach operowych, operet­kowych, baletowych i musicalowych. Jego zainteresowania muzyczne są niezmiernie szerokie od muzyki baroku ( Jefte – Carasimiego, Fairy Queen – Purcella), poprzez klasyczny repertuar operowy (Carmen, Tosca, Traviata, Cyganeria, Uprowadzenie z Seraju,  Czarodziejski flet,  Kawaler srebrnej róży,  Fidelio) do klasycznej operetki (Wesoła wdówka, Baron cygański, Orfeusz w piekle), skończywszy na musicalu (My Fair lady, West Side Story). Szczególnym zainteresowaniem darzy twórczość Moniuszki. W roku 2005 był dyrektorem artystycznym Festiwalu Vivat Moniuszko w Szczecinie, gdzie zaprezentowano wszystkie opery kompozytora. Prowadzi też ożywioną działalność koncertową. Z jego inicjatywy powstały Letnie Sezony Operowe, organizowane od 1993 roku na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Jest też twórcą Wielkiego Turnieju Tenorów Opery na Zamku. Jako dyrygent występował w Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Rosji, Szwajcarii i Włoszech. Dokonał nagrań archiwalnych z Orkiestrą PR w Krakowie oraz NOSPR w Katowicach. Z Orkiestrą Opery na Zamku nagrał muzykę do filmu To ja, złodziej J. Bromskiego, Credo Seroki, Wesołą wdówkę Lehara i Paria Moniuszki, wyróżnioną w 2009 roku w Paryżu „Złotym Orfeuszem" przez paryską Académie du Disque Lyrique oraz Flis i Verbum Nobile Moniuszki. Prowadził prawykonania: Loterii na mężów Szymanowskiego (wersja koncertowa z fortepianem i solistami, 1999), I co wy na to? czyli Cierpienia Nowego Pirandella A. Gronau (2002). Jest doktorem habilitowanym w dyscyplinie dyrygentury. Za osiągnięcia otrzymał wiele wyróżnień i odznaczeń.

 

Koncerty
 
Koncert Finałowy I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego
23 sierpnia 2012r.
 
Koncert Noworoczny
07 stycznia 2012r.
 
Koncert Noworoczny
06 stycznia 2012r.

Yeon-Hee Kwak

zwiń

Yeon-Hee Kwak urodziła się w Seulu (Korea). Po studiach na Uniwersytecie Hanyang w Seulu przyjechała do Niemiec, gdzie w Narodowej Wyższej Szkole Muzyki i Sztuk Artystycznych  w Stuttgarcie otrzymała dyplom z wyróżnieniem.
 
W 1995 roku otrzymała 1. nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, a rok później została laureatką nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Bayreuth (Niemcy). W 1997 wygrała Konkurs Niemieckich Szkół Wyższych  w Würzburgu i jednocześnie Międzynarodowy Konkurs „Sony” w Tokio. W roku 2001 jej pierwsza płyta z utworami Antonino Pasculli została wyróżniona w Niemieckim Konkursie Płytowym ECHO Klassik, a jej wykonanie utworów na obój Antala Dorátiego dostało bardzo dobre recenzje w fachowej prasie muzycznej.
 
Jako solistka koncertowała Yeon-Hee Kwak wraz z takimi orkiestrami jak: Kameralna Orkiestra Stuttgart, Orchestra di Padova e del Veneto, Kameralna Orkiestra Arcata Stuttgart, Camerata Hanseatica Gdańsk, Orkiestra Symfoniczna Rozgłośni Radiowej KBS w Seulu, Koreańska Orkiestra Symfoniczna Seul, Niemieccy Soliści Bachowscy itp. Była gościem wielu festiwali muzycznych w Europie (m.in. Eckelshausener Musiktage, Europejski Festiwal Muzyczny Stuttgart, Festiwal Muzyki Kameralnej Rottweil), USA (Oregon-Bach) i Korei (Festiwal Muzyki Kameralnej ICM Seul).
 
Od 2000 roku jest solistką w Orkiestrze Rozgłośni Radiowej w Monachium i docentem  w Narodowej Wyższej Szkole Muzyki i Sztuk Artystycznych w Stuttgarcie.
 
Za płytę „Oboe Solo” z dziełami J. S. Bacha, Gilles Silvestriniego i Astora Piazzoli otrzymała Kwak w 2007 nagrodę ECHO Klassik w kategorii „Instrumentalista/-tka Roku”.

Wojciech Kubica

zwiń

Wojciech Kubica urodził się w 1980 roku w Krakowie. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Goleniowie w klasie mgr Magdaleny Kochan. W 1999 r. ukończył Państwowe Liceum Muzyczne w Szczecinie w klasie prof. Mikołaja Szczęsnego. Od 2004 r. jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Joanny Domańskiej.
 
Obecnie jest studentem drugiego roku Mistrzowskich Studiów Podyplomowych w klasie prof. Grzegorza Kurzyńskiego w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu, a od 2004 r. pracownikiem Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach.
 
W wieku 12 lat po raz pierwszy wystąpił z orkiestrą. Jako solista i kameralista koncertował na terenie całej Polski (m.in. Filharmonia Wrocławska, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Poznań, Warszawa) i poza nią (Niemcy, Rosja, Włochy, Ukraina) .
 
Jest laureatem wielu nagród na  konkursach krajowych i zagranicznych, m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Kijowie (2003) i IV nagrody oraz nagrody specjalnej za wykonanie sonaty C. Francka na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej 'Val Tidone' we Włoszech (2004).We wrześniu 2004 r. wystąpił na Estradzie Młodych Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. W roku 2005 brał udział w eliminacjach do XV Międzynarodowego Konkursu im F. Chopina w Warszawie.
 
Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem takich pedagogów jak: Karl-Heinz Kaemerling, Kevin Kenner, Vladimir Krajniev czy Vladimir Viardo.
 
Bogaty repertuar Wojciecha Kubicy obejmuje utwory od baroku po muzykę współczesną. W 2003 roku, podczas recitalu na Festiwalu im. Karola Szymanowskiegow Zakopanem dokonał m.in. prawykonania "Kyrie" Jana Wincentego Hawela - nagrodzonego na Trybunie Kompozytorów Polskich.

Erzhan Kulibaev

zwiń

Koncerty
 
Koncert Symfoniczny Inauguracja 48. Międzynarodowego Festiwalu Henryka Wieniawskiego
24 maja 2013 r.

Joanna Kurkowicz

zwiń

Joanna Kurkowicz, utalentowana polska skrzypaczka, odnosząca spektakularne sukcesy w USA, rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w swoim rodzinnym Lublinie, pod opieka prof. Falgera, a następnie ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie prof. Jadwigi Kaliszewskiej. Po wyjezdzie z kraju, kontynuowała studia u prof. Charlesa Tregera w University of Massachusetts, Amherst, uzyskując drugi tytuł magisterski i pracując jednocześnie jako jego asystentka. Pod kierunkiem Masuko Ushioda ukończyła w Bostonskim New England Conservatory program "Artist Diploma", przeznaczony dla instrumentalistów o szczególnie wirtuozowskich predyspozycjach.
 
Już w czasie studiów skrzypaczka została laureatką międzynarodowych konkursów skrzypcowych Irvinga Mc Klein, Henryka Wieniawskiego i Tadeusza Wrońskiego, konkursów muzyki kameralnej im. Carmela oraz im. Colemana, a także uzyskała liczne nagrody m. in. Samuel Chester Foundation, Presser Foundation, Olevsky Foundation, Harvard Musical Association, Fundacji Kościuszkowskiej.
 
Artystka wszechstronnie rozwija swoja karierę jako solistka, kameralistka i koncertmistrz. Występowała jako solistka z Metamorphosen Chamber Orchestra, Jefferson Symphony, San Luis Obispo Symphony, New England String Ensemble, Berkshire Symphony, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Poznańskiej, Narodową Orkiestrąąąc się na estradach wielu prestiżowych sal koncertowych, jak Weill Recital Hall w Carnegie Hall, Jordan Hall w Bostonie, Grosse Saal w Salzburgu, Aula UAM w Poznaniu. Symfoniczn Polskiego Radia w Katowicach i innymi.
 
 
Joanna Kurkowicz jest koncertmistrzynią Boston Philharmonic oraz Boston Modern Orchestra Project, oraz członkinią Metamorphosen Chamber Orchestra i Orpheus Chamber Orchestra a od jesieni 2002 zajmuje stanowisko “Artist in Residence” w prestiżowym Williams College, w którym prowadzi klasę skrzypiec. Ponadto jest doradcą ds. artystycznych Chameleon Arts Ensemble w Bostonie oraz Festiwalu Muzyki Kameralnej w Plymouth.
 
Joanna Kurkowicz współpracuje z wieloma wybitnymi artystami, takimi jak Jaime Laredo, Charles Treger, Laurence Lesser, James Buswell, James Dunham, oraz z młodszymi, utalentowanymi bostońskimi muzykami, jak pianisci Sergey Schepkin i Gloria Chien, dyrygent i wiolonczelista Cheung Chau, skrzypaczka Blanka Bednarz, kompozytor Ralf Yusuf Gavlick i innymi, tworzac duety, tria i inne formacje kameralne.
 
Artystka jest entuzjastyczną promotorką współczesnej muzyki, a szczególną pozycję w jej repertuarze zajmuje twórczość Grażyny Bacewicz. Jej też poświęciła swoją solową płytę, “Polish Capriccio”, wydaną przez brytyjską firmę Chandos, o której krytycy entuzjastycznie pisali: “…wspaniałe wykonanie! Kurkowicz wydobywa przepiekne dzwięki…” (Strad Magazine), “…zdyscyplinowana wirtuozeria…”(Gramophone), “....Kurkowicz gra ze smakiem, precyzja i uczuciem…” (American Record Guide).
 
Na koncie artystycznych dokonań pani Kurkowicz są liczne prawykonania utworów takich kompozytorów, jak Gunther Schuller, Ralph Shapey, Paul Ruders, Ralf Yusuf Gavlick, a także występy na licznych festiwalach w Europie i USA, m. in. w Ravinia, Banff, Weimarze, Mozarteum Summer Academy w Salzburgu. Dotychczas artystka nagrała płyty dla Bridge Records, Albany Records, Centaur, CRI, Capstone, New World Records i Archetype Labels.
 
W listopadzie 2005 z wielkim sukcesem wystapiła jako solistka w swiatowej prapremierze koncertu skrzypcowego Shirisha Korde z NOSPR w Katowicach. Wykonanie przyjęte zostało przez publiczność owacyjnie. W najbliższym czasie skrzypaczka planuje nagrać Koncert Skrzypcowy Laury Koplewitz, takze z NOSPR (oba utwory dedykowane artystce). Jej koncerty, recitale, a szczególnie nagranie płyty solowej z muzyką Alfreda Schnittke zdobywająłowo czysta [gra]”), UK WEB („…zdumiewajaca wirtuozeria. Kurkowicz jest nieustraszona”) Boston Globe (“…wyszukana, bezkompromisowa i przekonywujaca…”), Ruchu Muzycznym (“…Kurkowicz gra świetnie, ciekawie, barwnie, z napieciem, z pokora wobec tej wielkiej muzyki”), Suddeutche Zeitung, American Record Guide i innych. Artystka gra na skrzypcach Petrusa Guarneriusa, datowanych na 1699 rok.

Wiktor Kuzniecow

zwiń

Urodził się w 1963 roku w Taganrodze w rodzinie muzyków. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w czwartym roku życia u swojego ojca, wybitnego pedagoga Michala Kuzniecowa. W 1981 roku rozpoczął studia solistyczne w klasie profesora B. Kotorowicza w Konserwatorium Kijowskim.
 
 
W 1986 roku został laureatem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Polsce, a w 1987 roku – laureatem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. N. Paganiniego w Genui (Włochy).
Od 1991 roku artysta mieszka i pracuje we Wrocławiu. W latach 2003/04 był pomysłodawcą i organizatorem Międzynarodowego Festiwalu im. N.Paganiniego oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego „Młody Wirtuoz”. Jest założycielem i Dyrektorem Artystycznym Wrocławskiego Zespołu Solistów Ricordanza oraz Wrocławskiej Orkiestry Festiwalowej.
 
Nagrał z tymi zespołami wiele płyt CD, w tym na zamówienie Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans w 2002r. ( rekonstrukcja koncertu N. Paganiniego we Wrocławiu z 1829 roku).
 
Na zamówienie Towarzystwa Muzycznego im. J. Zaidlera powstała płyta CD pt. „Musica Sacromontana”, która otrzymała w 2008 roku prestiżową nagrodę muzyczną „FRYDERYK”.
 
Artysta stale koncertuje w Polsce i za granicą: w Niemczech, Norwegii, Francji, Hiszpanii, Belgii, Luksemburgu, Szwajcarii oraz na Ukrainie. Jego „perfekcyjny i natchniony styl gry został doceniony przez najbardziej wymagającą publiczność”(Tagesspiegel). Artysta od czasu swojego debiutu w 2004 roku w Filharmonii Berlińskiej regularnie występuje jako solista na tej prestiżowej scenie muzycznej.
 
Wiktor Kuzniecow od 1991 roku prowadzi klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu. Od 2002 roku pełni funkcję wiceprezesa Wrocławskiego Towarzystwa Koncertowego. Od 2013 roku jest Prezesem Fundacji ESKM (Europejska Śieć Kultury Młodych), której głównym zadaniem jest promocja młodych utalentowanych artystów.
 
Koncerty
 
Koncert Kameralny Geniusze Baroku
01 marca 2013 r.
  program_regionalny__1.jpg logo_ds.png ue_flag.png  

 

 

Wykonanie strony internetowej wraz z pakietem e-uslug dla Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Realizacja: grudzień 2012 - sierpień 2014 roku.

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2007-2013

 

instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.