ico_bip.png   images_1.jpg imgres_1_1.jpg

Marek Pająk

zwiń

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku doktora sztuki w Katedrze Kameralistyki. Brał udział w wielu konkursach. Do najważniejszych sukcesów zalicza wyróżnienie na Uczelnianym Konkursie Mozartowskim (1991 r.), udział w II etapie III Międzynarodowego Konkursu im. Karola Szymanowskiego w Łodzi 1992 r.) oraz I miejsce na XII Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi. Ponadto był uczestnikiem „Tygodnia Talentów” w Tarnowie w 1995 r. Wystąpił także na Festiwalu Muzyki Kameralnej w Enschede (Holandia, 1995).
 
Marek Pająk koncertuje w kraju i za granicą (Niemcy, Holandia) zarówno jako pianista i kameralista. Dokonał nagrań dla II programu Polskiego Radia oraz Telewizji i Radia Łódź. Akademia Muzyczna w Łodzi wydała trzy płyty na których wykonuje muzykę kameralną i współczesną. Stale współpracuje z Filharmonią Łódzką, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem im. W. Bogusławskiego w Kaliszu oraz z Filharmonią Kaliską z którą odbył tournee w Niemczech (2004 r., 2005 r.)
 
Do ciekawszych wydarzeń muzycznych należy wielokrotne wykonanie Koncertu e-moll Fryderyka Chopina w wersji kameralnej z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego, m. in. podczas „XXIX Dni Muzyki Kameralnej”
w Piotrkowie Trybunalskim (1998 r.), na „Festiwalu Muzyki Dworskiej” w Tubądzinie (1998 r.) oraz występ w Filharmonii Kaliskiej pt. „Fortepian ze szkła – jedyny koncert w Polsce” (2004 r.).
 
Współpracuje ze śpiewakami Teatru Wielkiego w Łodzi: Jolantą Bobras (sopran), Tomaszem Fitasem (bas), Andrzejem Jurkiewiczem (tenor), Przemysławem Reznerem (baryton), Izabelą Sulimą (sopran), Anną Cymmerman (sopran).
 
Współpracuje także z wybitnymi instrumentalistami: Łukaszem Błaszczykiem (skrzypce), Sebastianem Gugałą (skrzypce), Arkadiuszem Dobrowolskim (wiolonczela), Magdaleną Kling-Fender (skrzypce), Robertem Fenderem (wiolonczela), Tomaszem Guzem (skrzypce).

Piotr Paleczny

zwiń

Koncerty
 
Inauguracja Nowego Sezonu Artystycznego
06 września 2013r.

Dariusz Piechowiak

zwiń

 
dariusz_piechowiak.jpg
 
Urodził się w 1978 roku w Kożuchowie. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w 1989 roku w Szkole Muzycznej im.Grażyny Bacewicz w Nowej Soli. Początkowo uczył się grać na waltorni pod kierunkiem Janusza Gabryelskiego. W 1996 roku rozpoczął naukę puzonie w Szkole Muzycznej im.Mieczysława Karłowicza w Zielonej Górze w klasie Jerzego Szałaty. W latach 1999 – 2004 studiował na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Michała Mazurkiewicza. Podczas nauki uczestniczy w wielu kursach i warsztatach muzycznych. W latach 1999 – 2002 nagrywał i koncertował z Big-Bandem Zielonogórskim Jerzego Szymaniuka a w trakcie studiów z wrocławkim Big-Bandem Aleksandra Mazura.
 
Od 2004 jest pierwszym puzonistą w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu oraz nauczycielem na puzonie w Zespole Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Wałbrzychu. Współpracuje z Operą Wrocławską, Filharmonią Dolnośląską w Jeleniej Górze oraz innymi orkiestrami na Dolnym Śląsku. Jako muzyk sesyjny nagrywa z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami sceny rozrywkowej. Jest współzałożycielem wrocławskiej formacji SAKRA. Jako muzyk solista koncertuje w wielu ośrodkach kultury w kraju i za granicą. 
Koncerty
 
Koncert Kameralny
13 stycznia 2012 r.
 
Koncert Symfoniczny
28 maja 2010 r.

Marek Pijarowski

zwiń

Dyrygent, urodzony 25 kwietnia 1951 we Wrocławiu.

Po ukończeniu Liceum Muzycznego, gdzie opanował grę m.in. na fortepianie (jako głównym instrumencie), skrzypcach, oboju i organach, odbył studia dyrygenckie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Tadeusza Strugały (dyplom z wyróżnieniem). Uzupełniał je na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Weimarze u Arvida Jansonsa (1971-73). W 1977 jako stypendysta Rządu Austriackiego, przez dziewieć miesięcy przebywał w Wiedniu, gdzie doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem Carla Österreichera w Hochschule für Musik und darstellende Kunst, oraz stykając się bezpośrednio ze sztuką dyrygencką takich mistrzów, jak Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Georg Solti, Claudio Abbado.

W 1973 zadebiutował na estradzie Filharmonii Wrocławskiej, a w 1974 rozpoczął tam pracę jako asystent dyrygenta. W tym samym roku zwyciężył w Ogólnopolskim Konkursie Dyrygenckim w Katowicach (jako najmłodszy uczestnik) oraz zdobył specjalną nagrodę Orkiestry Filharmonii Śląskiej. Sukces ten zaowocował licznymi zaproszeniami, m.in. do Filharmonii Narodowej i Wielkiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. W 1975 otrzymał stanowisko II dyrygenta, a od 1980 do 2002 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Wrocławskiej. W latach 1980-2000 pełnił równocześnie funkcję dyrektora artystycznego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu.

Marek Pijarowski prowadzi ożywioną działalność dyrygencką na estradach wszystkich orkiestr filharmonicznych i radiowych w Polsce. Wielokrotnie koncertował za granicą z Orkiestrą Filharmonii Narodowej (w Niemczech), Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia (w Hiszpanii i Francji), Sinfonią Varsovią (w Hiszpanii), Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej (we Francji), Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej (we Włoszech i Hiszpanii), Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej (w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Holandii). Dokonał wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia. Dyrygował w większości krajów europejskich, a także na Kubie, w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Korei Południowej, Chinach, Egipcie i Izraelu. Ściśle współpracuje z Orkiestrą Prezydencką w Ankarze, Orkiestrą Symfoniczną w Istambule oraz Texas Music Festival w Houston. Współpracował też z Eastern Music Festival w Greensboro w Stanach Zjednoczonych. Przez dwa sezony koncertowe był I dyrygentem Filharmonii Krakowskiej. Jest stałym gościnnym dyrygentem Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Był także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach Zdroju (1986-87). W latach 2002-2005 był dyrektorem artystycznym Filharmonii Łódzkiej. Obecnie ściśle współpracuje z Filharmonią im. Artura Malawskiego w Rzeszowie (od 2006) oraz Filharmonią im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu (od 2007).

Marek Pijarowski w 1997 otrzymał tytuł profesora. Prowadzi klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jednocześnie - w latach 1995-96 - pełnił funkcję prorektora ds. artystyczno-naukowych na wrocławskiej uczelni muzycznej. Od 2006 wykłada również w Akademii Muzycznej w Warszawie.
Juror Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach oraz przewodniczący jury Międzynarodowego Przeglądu Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku.

Został odznaczony m.in. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2004) oraz Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis".

Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, czerwiec 2003, aktualizacja: listopad 2009.

 

prof_marek_pijarowski_fot_antoni_hoffmann.jpg

Olga Piskórz

zwiń

Urodziła się 6 października 1989 roku w Jeleniej Górze. W wieku siedmiu lat rozpoczęła naukę skrzypcach w klasie Konrada Dragana w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. w Legnicy. W roku 1998 zajęła II,w 2001 – III, a w 2002 ponownie II miejsce na Wielkopolskim Konkursie Wykonawczymw Poznaniu. Dwukrotnie zwyciężyła Muzyczne Prezentacje Młodych Skrzypków w Bystrzycy Kłodzkiej. Uzyskała I lokatę w Świdnickich Prezentacjach Młodych Skrzypków w roku 2001. W tym samym roku otrzymała II miejsce na Ogólnopolskim Konkursieim. J. Garści w Stalowej Woli i w Ogólnopolskim Konkursie Bachowskim im. St. Hajzera w Zielonej Górze, gdzie w roku następnym otrzymała również III lokatę. W roku 2002 została najmłodszą finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. St. Serwaczyńskiego w Lublinie, otrzymała II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Schloss Zell an der Pram w Austrii, które to osiągnięcie powtórzyła w roku 2004. W roku 2003 wygrała Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy „Młody Paganini” w Legnicy, gdzie otrzymała również nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu Niccolo Paganiniego, zwyciężyła w 48 Konkursie Młodych Muzyków w Stuttgarcie i uzyskała wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Rozgłośni Radiowych „Concertino Praga”, co umożliwiło jej występy na koncertach w wielu czeskich miastach. W roku 2004 została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Radia Bis „Paganini Junior”, a w roku 2005 zajęła IV miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym pamięci A. Januszajtis w Gdańsku. Olga Piskórz koncertowała zarówno w kraju, jak i za granicą, m in. w Czechach, Austriii Niemczech. Wielokrotnie występowała jako solistka z Legnicką Orkiestrą Symfoniczną, a także z Filharmonią Wrocławską, orkiestrą „Academia” ze Szczecina i Euro Juvenis Sinfonicą.gry na
 
 
Jest wielokrotną stypendystką Prezydenta Miasta Legnicy, trzykrotnie otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów, stypendium Ministra Kultury i Sztuki, stypendium „Agrafki Muzycznej” oraz stypendium „Zdolny Ślązak”.

Piotr Pławner

zwiń

Koncerty
 
Koncert Symfoniczny
16 listopada 2012 r.
 
Koncert Symfoniczny - Zakończenie Festiwalu im. Henryka Wieniawskiego w Szczawnie - Zdroju
03 czerwca 2012 r.

Ewa Podleś

zwiń

 

Dzięki charakterystycznej, dramatycznej barwie głosu - kontralt - o niezwykłej skali i biegłości, Ewa Podleś jest powszechnie uważana za czołowy światowy kontralt, a przez wielu krytyków muzycznych (np. z Opéra International, Orpheus, Gramophone, The New York Times, The San Francisco Examiner, The Washington Post, Opera News, The Financial Times) za najbardziej autentyczny głos kontraltowy generacji. Niezwykłe walory głosowe umożliwiają artystce wykonywanie bardzo szerokiego repertuaru operowego i koncertowego od baroku do współczesności.

 

Od swego debiutu w Metropolitan Opera w Nowym Jorku w 1984 r. Ewa Podleś należy do elitarnego grona artystów stale obecnych na najbardziej prestiżowych scenach operowych i estradach koncertowych świata, takich jak La Scala, MET, San Francisco Opera, Covent Garden, Châtelet, Deutsche Oper Berlin, Teatro Liceo, Teatro Real, Carnegie Hall, Lincoln Center, London’s Wigmore Hall, Théâtre des Champs Elysées, Filharmonia Narodowa.

 

Liczne nagrania płytowe artystki wyróżnione zostały prestiżowymi nagrodami, m. in. Diapason d’Or, kilkakrotnie Orphée d’Or, Preis der Deutschen Schallplatten Kritik, Grand Prix de l’Académie Française du Disque, wielokrotnie Fryderyki. 

 

Zespół międzynarodowych krytyków związanych z Classic FM Magazine uznał Ewę Podleś za jeden z 10 najlepszych głosów mezzosopranowych pierwszej dekady XXI wieku, a w ogólnoświatowym plebiscycie Operaarts.com artystka zaliczona została do grona 100 operowych legend ostatniego półwiecza. 

 

Szczegóły dokonań artystycznych Ewy Podleś opisane są w obszernej biografii artystki, pióra francuskiej pisarki Brigitte Cormier, Ewa Podleś – Contralto assoluto, wydanej przez  Edition Symétrie we Francji i PWM w Polsce. 

 

ewa_podles___fot._andrzej_s__wietlik_wys._rozdz..jpg

fotografia Andrzej Świetlik 

 

Ewa Podleś jest rodowitą warszawianką. Studia wokalne odbyła w Akademii Muzycznej w Warszawie u prof. Aliny Bolechowskiej. Na scenie debiutowała partią Rozyny w Cyruliku Sewilskim Rossiniego 17 czerwca 1997 r. w Teatrze Wielkim w Warszawie. Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów, m.in.Konkursu im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Na stałe mieszka w Warszawie. Oficjalna strona internetowa: www.podles.pl. Impresariat krajowy artystki: Biuro Koncertowe Jacek Nędzyński.

 

© Jacek Nędzyński, www.nedzynski.com

Magdalena Poloczek

zwiń

Urodzona w 1984 r. w Rudzie Śląskiej. Ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. w Bytomiu w klasie fletu mgr Tacjany Czech. W 2003 r. podjęła studia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fletu prof. Jerzego Mrozika i dr Elżbiety Woleńskiej. Wyróżniona na Ogólnopolskim Festiwalu Fletowym w Sieradzu, dwukrotna laureatka I miejsca w Konkursie Zespołów Kameralnych w Tarnowskich Górach, II miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych we Wrocławiu, II nagrody w Festiwalu Zespołów Kameralnych w Jaworze oraz III miejsca w Konkursie Małych Form Instrumentalnych we Wrocławiu. Występowała jako solistka Polskiej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej. Obecnie jest studentką ostatniego roku studiów Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fletu dr Elżbiety Woleńskiej.

Krzysztof Proskień

zwiń

Krzysztof Proskień urodził się w Białymstoku gdzie rozpoczął naukę rogu w wieku 12 lat. W 1983 kontynuował naukę w Państwowym Liceum Muzycznym w Krakowie , które ukończył z wyróżnieniem.W latach 1985-1990 studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Zbigniewa Młynarskiego. W tym czasie intensywnie działał zwłaszcza na polu kameralistyki. Był inicjatorem powstania Łódzkiego Kwintetu Blaszanego. W latach 1989-1991 trzykrotnie brał udział w letnich kursach w Bayreuth, gdzie pobierał lekcje u Garda Seiferta (Berlin Philharmonic ).W 1992 roku wziął udział w Internationale Horn Society Workshop w Manchester w tym też roku dostał stypendium w Royal College of Music w Londynie w klasie Nicholasa Hilla (Academy of  Sant Martin in The Fields ). W 1993 roku otrzymał dyplom Award  RCM Post Graduate i kontynuował studia w RCM u Simona Rainera ( Royal Opera House ). W czasie studiów w Anglii pobierał lekcje od muzyków między innymi z CBSO i LSO, odbył również klasy mistrzowskie pod kierunkiem Franka Loyda i Barry Tuckwella. W 1994 roku pracował w Portugalskiej Orchestra Do Norte. Od 1996 roku gra w Operze Wrocławskiej.

  program_regionalny__1.jpg logo_ds.png ue_flag.png  

 

 

Wykonanie strony internetowej wraz z pakietem e-uslug dla Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Realizacja: grudzień 2012 - sierpień 2014 roku.

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO (EFRR) ORAZ BUDŻETU WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO DLA WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO (RPO WD) NA LATA 2007-2013

 

instytucja kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego finansowania z budżetu Województwa Dolnośląskiego.